Lasertherapie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Letizia

Lasertherapie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 16:11

Dewi

Re: Lasertherapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 14:52

yep. Lasertherapie is een onderdeel van fysiotherapie. Niet alle fysiotherapeuten werken met Laser, omdat het een duur apparaat is en de werking alleen bij wondgenezing is aangetoond. Wat 100% bewezen is, is dat het oppervlakkig (bovenste huidlagen) de doorbloeding stimuleert. Dit bevordert de wondgenezing. Ook wordt littekenweefsel/wild vlees tot een minimum beperkt. Ik neem aan dat je de therapie wilt toepassen op je pas geopereerde paard? Is de wond nog niet geheeld? Als het gaat om behandeling van pees/ligament zou ik het niet aanraden, omdat de werking op dieper gelegen structuren nihil is. Ik snap wel dat je graag iets zou willen doen aan bevordering van de genezing, een goed opbouw-beleid van de belasting is het belangrijkste! Zorg dat je je goed laat inlichten door je dierenarts of erkende fysio..... Veel suc-6

Letizia

Re: Lasertherapie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 15:15

Bedankt voor je antwoord, maar het was niet bedoelt voor m'n paard, haar been ziet er goed uit, maar was er gewoon nieuwsgierig naar