schiefel OP voorknie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Teigetje008

schiefel OP voorknie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-05 21:23

ok, beetje raar idee, maar het lijkt op een schiefel vandaar. Stella heeft aan de binnenkant van haar voornkie een dikke bult zitten. Het lijkt op een mix tussen schiefel en piephak... maar ik heb geen idee wat het is. Ze heeft er absoluut geen last van. Er zitten geen schuurplekken op en het is ook niet warm. Heeft iemand enig idee wat het kan zijn? En moet ik de DA erbij halen?

Heb even een foto ter verduidelijking. Als je nu kijkt is de bult op haar rechterbeen (op de foto links dus!) dikker en zit hij lager.

Ik ben benieuwd wat jullie vinden.

Alvast bedankt!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

zobras

Re: schiefel OP voorknie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 21:59

Hangt er vanaf hoe lang het er al zit. Zelf ga ik hiermee wel naar mijn dierenarts. Ga altijd naar een kliniek en dan kunnen ze in geval van twijfel een foto maken of scannen om te onderzoeken wat het is. Vind niet dat je dit zomaar moet laten zitten, wie weet wat voor schade het kan geven op lange termijn.

Mrijn

Re: schiefel OP voorknie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 10:52

Mijn paard heeft sinds vrijdag precies hetzelfde, zei het in wat mindere mate. In eerste instantie zat er wat vocht bij, maar dat is nu weg. Tjalko loopt volledig rad en de (harde) bult is ongevoelig.

Omdat ik het niet vertrouwde, heb ik gestapt er dinsdag een vee-arts bij gehad en die vertrouwd het helaas ook niet... Ze denkt aan een schiefel die de pees irriteert. Dat schijnt op die plek meer voor te komen en kan voor grote problemen zorgen. Ik heb dus morgen een afspraak op de kliniek om een scan te laten maken.

Kortom: ik zou er een vee-arts bijhalen!