ingevallen/diaree (vergiftiging?)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

ingevallen/diaree (vergiftiging?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-05 19:06

Vanmiddag schrok ik nogal omdat mijn merrie nogal aan de diaree staat, zowel staart als achterbenen zijn helemaal vies. Ook begint ze de laatste tijd steeds meer in te vallen, vandaag viel het me pas op dat ze toch wel erg ingevallen is. Ze staat op een vrij kale weide, en wordt niet veel meer bijgevoerd. En er loopt een veulen bij. Tot iets van 1,5 week geleden was ze eigelijk nog veelste dik en nu dus het tegenovergestelde. D'r eetlust is wel goed, en ze ziet er verder niet ziek uit. Gisteren had ze nog geen last van diaree.
Waar ik zelf een beetje bang voor ben is het Jacobs Kruiskruid. We hebben een paar weken terug alles zo goed mogelijk uit de wei verwijderd maar zag net dat sommige delen van de plant (is dus een stukje blijven staan) aangevreten lijken. Op de website van kruiskruid.nl staat wel gewichtsverlies als sypthoom, maar diaree staat er niet bij. Eetlust heeft ze ook nog voldoende. Ze heeft nu een stuk wei erbij gekregen en flink wat hooi en ze heeft volop water verder.
Weet iemand toevallig of diaree en de andere sypthomen kunnen wijzen op vergiftiging?

ellepel

Re: ingevallen/diaree (vergiftiging?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 19:11

nou..in dit geval?

bel een veearts, en voer d'r in elk geval meer bij.
als ze een veulen heeft mag ze wel extra hebben, dat verklaart wel het afvallen, maar de diarree dan dus niet.

zou inderdaad kunnen komen van het kruid,
maar denk dat als je twijfeld een belletje naar de veearts toch wel zinvol lijkt in deze situatie..

drinkt ze wel goed?