wat te doen ???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MondyJoker

wat te doen ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-05 12:28

mijn paard heeft elk jaar last van zomerexeem en het wordt steeds erger vorig jaar heeft ze haar staart wortel al kapot geschuur . nu heb ik bij haar ontdekt dat ze heel veel schilvers in haar manen en staart heeft van het schuren. ik heb echt vanalles geprobeerd maar niets wil helpen(wassen met teershampo,anti jeuk enzenz) ,ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen want als ze zo doorgaat heeft ze geen staart meer en haalt ze zich wer open.

gr jacaranda

scoobydoo

Re: wat te doen ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 12:51

regelmatig wassen met betadine shampoo of ene andere shampoo wat wel zacht is voor de huid maar wle goed werkt tegen de jeuk.
dan een exceem deken of ene goede vliegendeken met hals kleinmazig.
dit werkt uitstekend.
ik heb ook nog een middeltje.
homeopatisch maar is niet hier te verkrijgen voor zover ik weet.
maar ik gebruik het nu niet meer aangezien deze maatregelen goed werken.
ik heb nog wle ene exceemdeken te koop.
van divoza maat 205 bijna nieuw

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 13:03

zeewater ..... elke dag langs de zee en vers zeewater halen ...
de buren van ons doen het ook en je ziet bijna niet dat het beest zomerexzeem heeft

Hdoortjez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 13:04

Als je al veel geprobeerd hebt, dan zou ik toch een speciale deken kopen.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-05 13:34

met wassen heb ik al geprobeert maar het helpt niet echt. een deken kan ik proberen maar ze blijft den gewoon schuren dus ben ik bang dat die deken dan ook helemaal kapot gaat.
ik ga het met zeewater proberen hoop echt dat het lukt

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 14:43

Ik weet niet of dat mag, even overleggen met de DA, maar eventueel mentholpoeder voor de jeuk.
Neemt natuurlijk niet het eczeem weg, maar misschien wel de jeuk.
En inderdaad zeewater. Hopelijk woon je vlak bij de zee.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-05 14:46

nee dat niet helaas maar we gaan binnekort naar zee

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 17:18

elke dag vers zeewater dat is zo ongeveer het middel ^^ .. veel werk maar als je dicht bij zee woont prima ...

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-05 17:20

nee helaas woon ik er niet dicht bij ,werkt t alleen vers of is flessen vullen ook goed :S

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 17:46

dat weet ik niet ... die naast ons nemen elke dag vers mee maar die wonen ook naast de zee

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 08:45

ok kijk wel of dat werkt toch bedankt !!!

octavodia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 10:26

Ik heb ook een paard met zomerexceem, hij heeft een boettdeken om. Daar kun je het beste me beginnen voordat de jeuk begint, in maart bijvoorbeeld. Als ze eenmaal vergaan van de jeuk schuren ze door de deken heen..Mijn paard heeft de kuren van Leen Taal gedaan en is daar enorm van opgeknapt, genezen is hij niet, maar het is niet te vergelijken met de ellende van vorig jaar, helaas zijn de kuren erg duur. Op warme dagen kan ik hem zelfs zonder Boett laten lopen. Ook staat hij op streng dieet, , schrale weide, oud hooi, en subli granenmix, of subli semit speciaal voor exzeem paarden(maar heel weinig krachtvoer in ieder geval..), geen wortels, brood of kuil! Geen brok, zit vol met ,melasse.en geen muslies...overal zit melasse in.. Dus suiker is taboe voor dit soort paarden, mijn paard heeft daar alleen al veel baat bij. Ook staat hij dag en nacht op de wei zodat hij niet kan schuren, want anders blijf je het in stand houden...wel heeft hij natuurlijk zijn maatje die hem zeer vakkundig kriebeld...het schuren is voor meer dan de helft afgenomen, en hij zit zoveel beter in zijn vel...ook smeer ik de kale plekken in met zonnebrandcreme factor 30, het groeit zo snel weer dicht, want de zon isde trigger, alle gifstoffen worden opgeslagen in het bindweefsel...de manenkam/straatwortel voelt soms ook hard en ribbelig aan hierdoor...door de zon, uv straling gaat het jeuken en kapot, hierdoor worden weer de mugjes aangetrokken en deze maken het nog veel erger, vizieuze cirkel, alle ellende van dien...dus inpakken kan ik je aanraden, ook kan je je paard wassen met zeezout opgelost in water, dit helpt ook en zuiverd de huid, geen betadine gebruiken, daar wordt de huid op den duur geirirteerd van en je wast alle goeie bacterieen ook dood...ook teatree shampoo kan verlichten, maar dat is allemaal maar voor eventjes..de Boett erop...veel succes, ik weet wat voor een ellende het allemaal is...

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 17:57

bedankt !! ik kan het proberen. ze staat in de zomer alleen 's nachts buiten en overdag binnen. ze schuurt dan in de stal maar in de wei schuurt ze ook (ze gaat na het rollen "zitten")dus buiten laten is ook geen optie,want ze schuurt dan ook EN heeft last van de vliegen. ik was haar vrij vaak met teershampo maar het helpt maar even. met zeezout wil ik gaan proberen maar ze heeft al kleine wondjes op haar staartwortel ,gaat dat dan niet bijten ??

airbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 20:21

ja..deken..dat is ook de oplossing voor mijn haflinger!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 08:51

ik zou ook absoluut voor een eczeem deken gaan

Unartica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 22:25

Wanneer je paard echt last heeft van zomerexeem dan wordt dit volgens mij ook veroorzaakt door kleine vliegjes/mugjes die s'morgen 's avonds actief zijn. Een oude vriendin van mij had een fries met zeer extreme zomerexeem. Die stond dus niet 's morgens of 's avonds tijdens de schemering buiten. Ook kreeg de fries ieder jaar een injectie van de DA. Nu weet ik niet precies hoe het heette, het waren steroieden of anabolen. Dit werkt echt heel goed maar kan alleen gebruikt worden bij ruinen. Het is slecht voor merries die voor de fak worden gebruikt, ze worden onvruchtbaar, en bij hengsten wordt het zaad erg slecht. Daarnaast gebruikt ze Itchfree, dit is een gelig poeder dat door het voer gaat zodat het van binnenuit werkt. Ook stond de fries altijd met een exeemdeken buiten. Nu ziet hij er zomers nog steeds mooi uit, zonder schuurplekken!

aam_mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 22:33

mijn verzorgshet heeft ook zomereczeem, wij gebruiken fenonols (www.allesvoormijnpaard.nl) het helpt er goed! dat is volgens mij om die vliegjes tegen te gaan dus nu hebben wij ook nog een vliegendeken gekocht en nnu schuurt ze niet meer:) alleen vind ze de deken niet leuk dus probeert ze die steeds eraf te schuren:(

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 22:45

Een deken is de enige echte remedie. Je moet voorkomen dat je paard wordt gestoken door Cullicoidesmugjes. Alleen zo kan je tegengaan dat je paard steeds meer de allergie opbouwt en dus steeds heftigere symptomen krijgt. Ook een opstalbeleid in de kritische uren dat de muggen actief zijn, is ook aan te raden. Op internet kun je heel veel info krijgen betreffende zomereczeem.
Veel succes !.

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 22:46

Ik bedoel met die deken wel een echte eczeemdeken.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-05 19:55

deken schuurt ze kapot en ze wordt soms nog gedekt dus dat ene middel kan dan niet ik wil wel zeezoutproberen maar bijt het dan niet. ze heeft weer wontjes op haar staart zitten.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 22:14

doe dan een volledig bloedonderzoek, en eventueel haal je een goede homeopaat erbij.
er moet iets zijn wat het veroorzaakt bij dit dier buiten de vliegen om...

kijk je totale voeding na, haar beweging, alles.