Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ilzas schreef:Ik denk niet dat je dit zo in zijn algemeenheid kunt zeggen.De remedie: rust tot het over is (maagscan laten maken), aangepast werk zonder stress,
Ilzas schreef:Dat zou kunnen dat geen werk ook tot stress leidt maar tests (op rolbanden met paard en maagscopie in) hebben uitgewezen dat de productie van magzuur in stap met 15 % omhoog gaat en in draf met 50 % en in galop tot wel 90 %. Dat kun je dus wel vrij algemeen stellen !
maar toch een maagzweer eraan over gehouden) we hebben toen (behoorlijk duur waren die) medicijnen moeten geven,voor de rest gewoon rust en lekker rustig aan doen.
Sugarmiss schreef:Ilzas schreef:Dat zou kunnen dat geen werk ook tot stress leidt maar tests (op rolbanden met paard en maagscopie in) hebben uitgewezen dat de productie van magzuur in stap met 15 % omhoog gaat en in draf met 50 % en in galop tot wel 90 %. Dat kun je dus wel vrij algemeen stellen !
Dan zou ik eerst de volledige rapportage van dit onderzoek willen lezen voor ik het als een vaststaand feit aanneem.
Best kijk je naar het paard en vooral zijn verleden. Met een beetje gezond verstand is de reden dan meestal wel voor de hand liggend.
Bij het paard van de TS twijfel ik niet aan de 'werk'stress iig.
Hij vertelde er ook bij dat door de beweging de maaginhoud meer gaat klotsen en dat er daardoor meer maagsap tegen het nonglandulaire deel van de maag aan zou komen en daar ulcera veroorzaakt. Voor dit laatste heb ik niet gehoord of dit ook door onderzoek bevestigd was. Ellebel schreef:Ik heb ook wel eens gehoord van het onderzoek dat hier genoemd wordt, en door een DA van de faculteit nog welHij vertelde er ook bij dat door de beweging de maaginhoud meer gaat klotsen en dat er daardoor meer maagsap tegen het nonglandulaire deel van de maag aan zou komen en daar ulcera veroorzaakt. Voor dit laatste heb ik niet gehoord of dit ook door onderzoek bevestigd was.