staart schuren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anne7

staart schuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-05 13:13

Mijn merrie schuurt af en toe met haar staart. Alleen in de zomer. Het is niet heel erg, de staartwortel is niet kapot en er zijn geen wondjes te zien. De haren staan alleen alle kanten op.
Ter voorkoming van erger heb ik gehoort dat je de staart met (natuur) azijn kan wassen.
Hoe vaak moet je dit doen? moet je de staart daadwerkelijk wassen of moet je het erop laten zitten? Graag een advies.

Deerne

Re: staart schuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 14:22

Hai,

Hoe het precies werkt met het azijn weet ik niet. Maar mischien heb je wat aan deze tip.
Wat ik wel eens doe bij ons paard als hij aan het schuren is wat niet vaak gebeurd overigens. Is klitwortel erop smeren. Dit kan je kopen bij het kruitvat en is eigenlijk voor kaal worden mannen .
bij ons paard werkt dit super.

Groetjes

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 15:25

Die van mij doet het ook.

Maar meestal doen ze het omdat ze jeuk hebben tussen de billen. Dus elke dag na het rijden het zweet tussen de billen weg wassen en het is een stuk minder.

sabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 15:40

misschien is het lichte zomereczeem. daar zijn allerlei middeltjes voor op de markt. van wassen met azijn heb ik ook weleens gehoord maar hoe dat ook al weer precies zat weet ik niet meer.

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 18:15

Itch away, te bestellen bij homeovet.nl werkt ontzettend goed!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 18:47

met azijn, moet je wel natuurazijn nemen.
gewoon de staart en staartwortel er goed mee insmeren en laten zitten.

ook kun je Dettol halen en dat verdunnen met water en hiermee de staart spoelen, bij dettol hoef je ook niet na te spoelen.