wormen na ontwormen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

silleke

wormen na ontwormen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 22:45

Ik heb mijn paarden gisteren ontwormt en nu vandaag zag ik witte wormpjes in hun mest (bij 2 van de 3, mijn jaarling en mijn 3 jarige). Ik ontworm ze altijd om de 2.5 maand maar dat is mij nog nooit op gevallen (anders kijk ik ook niet zo naar de mest ) . Er zitten niet heel veel wormen in maar toch merkbaar, kleine witte, deels doorzichtige (volgens mij) wormpjes.
Moet ik ze nu nog eens ontwormen of is het normaal?

Renske_

Re: wormen na ontwormen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 22:58

nee dit is een teken dat de wormenkuur zn werk goed doet
wel ontworm ik zelf iets vaker iedere 7/8 weken ongeveer
als er echt veel wormpjes in de mest zitten ontworm ik nog een x extra maar meestal doe ik dat niet, omdat ik toch regematig ontworm(wat jij dus ook doet )

silleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-05 08:54

a oké, bedankt.
Er zitten er niet zo veel in hoor maar omdat ik er naar keek zag ik ze gewoon en toen begon ik te twijfelen of ik niet nog eens moest geven.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 14:31

nee hoor is normaal!!! wel ben ik het eens met Renske 20; ik ontworm ook iedere 7 a 8 weken...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 14:33

eens in de 2,5 maand? Met welk wormenmiddel ontworm jij? Afhankelijk van de wormenkuur is deze interval namelijk te lang.

Kimberly_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 23:22

ik zou idd ook om de 8 weken doen en bij equimax bv 10 weken. Nu je wormen heb ontdekt kun je voor de zekerheid over ongeveer 2 weken een kuur geven en dan op die kortere termijn overstappen. ( die twee weken heeft mijn dierenarts toen geadivisserd en ik heb darana nooit meer wormen gehad!)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 23:32

Equimax is ook maar 2 maanden (8 weken), Equest kan langer.

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 10:50

Dat is dus een teken dat er dus wormen in je paard zaten die dus al schade veroorzaakt hebben. Nog een keer ontwormen met een allesontwormer en na een paar weken herhalen. In het vervolg vaker ontwormen. Je paard staat waarschijnlijk in een besmette wei en moet je dus vaker ontwormen. Groetjes Brennie

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 11:16

Als het paard in een besmette wei staat, helpt vaker ontwormen ook niet. Ze krijgen het met dezelfde vaart weer binnen. Ook helpt het niet als alleen jouw paard ontwormd wordt en de rest niet, of niet zo vaak. De wei moet een jaar rust hebben, en alle paarden op stal moeten synchroon lopen met wormenkuur en werkzame stof.