Het wondje is niet gaan ontsteken en ging gewoon netjes dicht, was niets meer van te zien en er groeide weer haar overheen.
Nu heeft hij echter sinds een paar weken een harde bult op de plaats waar hij die trap gehad heeft. Omdat hij nog steeds zuiver liep en het ook niet gevoelig was, heb ik nog even gewacht met de DA erbij halen.
In de tussentijd kwam de hoefsmid, die de bult ook opmerkte en mij vertelde dat het een schievel was, een ontsteking aan het botvlies waardoor er een soort wildgroei van bot heeft plaatsgevonden. De hoefsmid zei dat, als het paard er geen last van had en niet kreupel liep, het niet nodig was om de DA erbij te halen, omdat die er toch niet veel aan kan doen.
Maar - omdat ik er toch een beetje ongerust over ben
- wilde ik even aan Bokt vragen wat zij ervan denken? Moet ik de DA er naar laten kijken? Of kan ik op de hoefmsid vertrouwen? 

Mijn verzorgpaard en mijn eigen paard hebben beide een schiefel en hebben er beide geen last van. Ze hebben alleen bij het ontstaan van de schiefel er last van maar als hij eenmaal hard geworden is hebben ze er geen last meer van. Maar schiefels onstaan door overbelasting en volgens mij niet van een trauma van buitenaf. Groetjes Brennie