Dit is geen insektensteek!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sunset

Dit is geen insektensteek!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-05 19:02

Ok... voel me nu een klein beetje kleinzeerig en een halve leek (let wel een halve he...) Maar:

Mijn merrie heeft sinds gisteren een hele gekke bult bij haar mondhoek...
het lijkt wel een soort van abses of zo?? het heeft een doorsnede van ong. 1,5 cm aan de buitenkant, en van binnen is het zeker een 2 to 3cm. Het is ook hard en aan de buitenzijde zit er een klein open puntje! (klein rond wit/rood korstje)

brrrrr... weet iemand misschien wat dit is? Heb pas nl. zo'n GRUWL documentaire gezien op tv waarin je zag hoe een larve van een paardenvlieg zich onderhuids genesteld had...
dacht meteen... ALSJEBLIEFT NIET!!!!!!!!!! Bleh....

Ik heb er een foto van proberen te maken, maar is best wat onduidelijk geworden, toch voeg ik m even bij...

Afbeelding

Esmeralda

Re: Dit is geen insektensteek!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 19:11

misschien is het wel een ontsteking van het een of ander.
een eng beest die eitjes heeft gelegt? blijf dan een poosje kijken en voel er voorzichtig aan, beweegt het tussen je vingers, ja dan zitten er beesten in. En dan moet je de da bellen.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 22:01

ik zou maar heel snel morgen een DA bellen,stel dat het iets ergs is....

het ziet er raar uit,heeft ze er pijn aan ?

en weet je ook zeker dat het geen kies is?
ik weet niet of je paard aan het wisselen is?

maar het hoort daar niet!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 22:04

als ze aan het wisselen zijn ziet dat er volgens mij niet zo uit en is dat ook niet rood met een wit puntje een wit puntje is het teken dat er etter in zit ik uhm zou morgen toch gewoon even navraag doen bij je DA gewoon efe een bel geven en kijken wat hij zegt
mijn paard is op dit moment kiezen aan het wisselen en heeft bulten maar die zien er niet zo uit succes ermee

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 15:39

Misschien is het wel een ingegroeide haar. Als je je er ongerust over maakt kun je de da bellen, dat kost niks en als hij vindt dat hij er naar moet kijken dan kun je gelijk een afspraak maken.

Ik persoonlijk zou er niet zo van in paniek raken hoor. Als het een absesje is dan is dat niet zo'n ramp. Als het niet groter wordt in ieder geval. Ik zou zelf het een paar dagen aankijken. Als het dan erger wordt dan kun je alsnog er een da bij halen.

Je moet het een beetje in verhouding zien, 1 cm op een paard is bij ons net zo groot als een flinke puist , en daar vlieg je ook niet gelijk mee naar je huisarts.

sunset

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-05 17:39

Ik ben met mijn merrie even langs de buren geweest, (de dierenarts moest daar toch zijn) en hij heeft even snel een blik geworpen... Niks om me zorgen over te maken... zei hij... waarschijnlijk springt het een dezer dagen vanzelf open... en dan kan ik het schoonmaken met betadine... lijkt op een ontsteking na een insektensteek... volgens DA...
A... fijn... ik kijk het dus nog ff-tjes aan!!!
en als het openspringt, dan zal ik die smurrie schoonmaken... jak...
Groeien doet het in geen geval, is nog even groot als altijd...

Livado

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 23:41

veel plezier met de smurrie schoonmaken
ahh....
Hoop voor je dat het snel weer weg is