Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

piggeljay schreef:ja ik zou inderdaad mijn veulen daar zo snel mogelijk weghalen als hij droes heeft.
kan je het mooi door heel nederland verspreiden.
nee natuurlijk niet daar laten staan de hele zaak afsluiten geen paard of veulen meer op of af voeren. wil de eigenaar van de pensionstal dat niet dan melding maken bij de gezondheids dienst voor dieren.
maar vooral niemand meer toelaten op het terrein die daar niets te zoeken hebben .
maar ik zou eerst eens aan de dierenarts vragen of het wel droes is want je kan ook paniek zaaien om niets en is hij gebeten door een horzel en is dat gaan ontsteken.
maar als het wel droes goed bij je dierenarts informeren wat je nu allemaal moet doen en wat de pensionhouder moet doen.
droes is heel besmettelijk en dat kan je alleen isoleren door je paard niet te verplaatsen
Citaat:Wat raar van die boer dat hij dan zelf niet even de dierenarts belt.
Zo ik wel doen als ik paarden van iemand anders had staan en ik verstouwde het niet
shemar schreef:(leuk gedachte dat er mensen zijn die hun paard express droes laten krijgen).

over, sorry, dankzij zo'n nitwitz die wel haar paard wel bij een manege weg haalde heeft zij bij ons ooit een hele streek besmet met droes.