hoeven uitkrabben.. =)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dwerg

hoeven uitkrabben.. =)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-05 13:23

Hallo mensen.. =) Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb sinds kort via via een hengstenveulen in m'n weitje gekregen (een jaarling (naarling ) ) Maar.. vanaf hoe oud moet je de hoeven uitkrabben? Want nu lukt t echt nog niet. En het lijkt net of ie nog niet echt zo'n goeie vorm hoeven heeft. Moet t nog groeien? En moet je het dan bijhouden met de hoevenkrabber? Miss vinden jullie het een stomme vraag.. maar ik moet het toch echt effe weten

Groetjes... en alvast bedankt

ellepel

Re: hoeven uitkrabben.. =)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 15:57

kan meteen hoor, en ook doen!!!

gewoon als bij elk ander paard, gewoon normaal uitkrabben.
liefst elke dag even kijken of er geen rommel steentjes etc.. inzit..

als jij twijfeld over de stand van zijn hoefjes even een smid laten komen, die kan je dan alles precies uitleggen. smid moet zowiezo komen omdat die ervoor zorgt dat zijn hoefjes niet te lang worden..

succes met je jaarling!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 17:12

Mijn viendin haar veulentje is een maand oud en zij krabt zijn hoefjes ook gewoon uit

layspays

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 22:31

Hoefjes uitkrabben kun je het beste gewoon van jongs af aan meteen al aanleren. veel plezier met je n/jaarling..

Djana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 23:04

Mijn jaarling nu, heb ik vanaf 1 week oud zijn beentje opgetild, daarna met de borstel gewoon uitgeborsteld en steeds bijgehouden. Nu staat hij in de opfok en de hoefsmid heeft met hem het minst problemen omdat hij al weet wat er gebeuren gaat. Je kunt het beste eerst proberen zijn beentjes op te tillen en als dat lukt met de borstel erover heen gaan. En dan kun je pas uitkrabben. Veel succes!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 21:40

Niet teveel krabben alleen vuil eruit anders krab je de boel kapot.

Eigenlijk zou ik het alleen doen om zijn voeten te controleren en niet iedere keer. Laat hem lekker spelen en gek doen.
Paarden in de opfok worden de hoeven ook niet gekrabt.

Dwerg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 21:00

Okee.. dank jullie wel. Ik kijk t zo nu en dan na.. dan hapt ie wel.. :s maajaa. na t castreren ga ik oefenen.. en nu zoals wat mijn voorganger zei.. (k weet de naam nie meer,, te brichtje hierboveh) lekker spelen enzo.. lukt wel
dankjulliewel!! Groetjessss