Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
mirgino schreef:nou ,ik weet het niet hoor.
paar jaar geleden had het paard van mijn vriendin ook rotstraal en de straal werdt weggesneden maar de ijzers bleven er gewoon onder.

Citaat:Wat ik me afvraag is of dat de smid erbij moet komen?
Blue_Star schreef:Ok
We hebben naar een smid gebeld en die zegt om het best in de zomer eraf te halen,rotstraal behandelen met speciaal product
Wij doen het met een egyptische zalf nu
Wat ik me afvraag is of dat de smid erbij moet komen?Volgens de eigenaar van de ruitersportzaak waar we die zalf hebben gehaald is het helemaal niet nodig en dus geldklopperij
smurf schreef:Quote:Wat ik me afvraag is of dat de smid erbij moet komen?
kan je zelf ijzers afhalen op de goede manier en de hoeven dusdanig vijlen dat hij zonder ijzers verder kan? Dan heb je de smid niet nodig!
Als je de rotstraal met Egyptische zalf weg krijgt, is het nog niet heel dramatisch. De smid zal nog wel een ander goedje hebben, dat wat effectiever en sneller werkt dan Egyptische zalf....
Kyona schreef:Zou net wat Angela zegt toch goed laten behandelen: steeds weg laten snijden en speciaal spul erop zodat het kan genezen. Zonder ijzers heb je kans dat het paard helemaal niet wil lopen omdat hij dan toch meer op de straal loopt en als deze al gevoelig is van de rotstraal.....