Bij rotstraal ijzers eraf?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Armaris

Bij rotstraal ijzers eraf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-05 19:48

Mijn verzorgpaard staat al 3jaar voor en achter op ijzers
We zijn (na lang zagen)van plan de ijzers eraf te halen
Alleen,de eigenaar wil het doen als de rotstraal genezen is

Maar dit vind ik zelf geen goed idee,het verslechterd alleen maar en het product dat we erop doen helpt niet

Dus volgens een medebokker kan het enkel genezen als er goede doorbloeding is én dus als de ijzers eraf zijn

Ik denk dit ook
Wat zijn jullie meningen hierop?

mirgino

Re: Bij rotstraal ijzers eraf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 21:07

nou ,ik weet het niet hoor.
paar jaar geleden had het paard van mijn vriendin ook rotstraal en de straal werdt weggesneden maar de ijzers bleven er gewoon onder.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-05 21:19

mirgino schreef:
nou ,ik weet het niet hoor.
paar jaar geleden had het paard van mijn vriendin ook rotstraal en de straal werdt weggesneden maar de ijzers bleven er gewoon onder.

Had ze het in erge mate?
Bij mij is het al zo dat je de straal zo kan wegtrekken en dat er een grote scheur tot bijna aan de achterkant van de koot is

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 09:03

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 18:49

Zou net wat Angela zegt toch goed laten behandelen: steeds weg laten snijden en speciaal spul erop zodat het kan genezen. Zonder ijzers heb je kans dat het paard helemaal niet wil lopen omdat hij dan toch meer op de straal loopt en als deze al gevoelig is van de rotstraal.....

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-05 23:28

Ok
We hebben naar een smid gebeld en die zegt om het best in de zomer eraf te halen,rotstraal behandelen met speciaal product

Wij doen het met een egyptische zalf nu

Wat ik me afvraag is of dat de smid erbij moet komen?
Volgens de eigenaar van de ruitersportzaak waar we die zalf hebben gehaald is het helemaal niet nodig en dus geldklopperij

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 07:06

Citaat:

kan je zelf ijzers afhalen op de goede manier en de hoeven dusdanig vijlen dat hij zonder ijzers verder kan? Dan heb je de smid niet nodig!

Als je de rotstraal met Egyptische zalf weg krijgt, is het nog niet heel dramatisch. De smid zal nog wel een ander goedje hebben, dat wat effectiever en sneller werkt dan Egyptische zalf....

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 08:38

Blue_Star schreef:
Ok
We hebben naar een smid gebeld en die zegt om het best in de zomer eraf te halen,rotstraal behandelen met speciaal product

Wij doen het met een egyptische zalf nu

Volgens de eigenaar van de ruitersportzaak waar we die zalf hebben gehaald is het helemaal niet nodig en dus geldklopperij

Dat zou ik wel doen hoor, want je moet zoveel mogelijk het rotte eruit snijden ! Anders krijg je de rotstraal niet goed weg...

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 14:55

smurf schreef:
Quote:Wat ik me afvraag is of dat de smid erbij moet komen?
kan je zelf ijzers afhalen op de goede manier en de hoeven dusdanig vijlen dat hij zonder ijzers verder kan? Dan heb je de smid niet nodig!
Als je de rotstraal met Egyptische zalf weg krijgt, is het nog niet heel dramatisch. De smid zal nog wel een ander goedje hebben, dat wat effectiever en sneller werkt dan Egyptische zalf....

Nog nooit gedaan

Alleen,is het raadzaam om de ijzers eraf te halen?
Hij steunt op de rotte straal?

Dat werd me toch door een medebokker gezegd
Deze:
Kyona schreef:
Zou net wat Angela zegt toch goed laten behandelen: steeds weg laten snijden en speciaal spul erop zodat het kan genezen. Zonder ijzers heb je kans dat het paard helemaal niet wil lopen omdat hij dan toch meer op de straal loopt en als deze al gevoelig is van de rotstraal.....

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 15:04

tja dat is een vraag die je niet aan mij moet stellen, ik ben voor natuurlijk bekappen en ik vind dat een paard altijd beter af is zonder ijzers, vraag het maar aan je smid, dat lijkt me verstandiger

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 15:09

Als een van onze paarden rotstraal heeft doen we altijd een goedje van de hoefsmid op een klein stro touwtje en dat in de straal.

1 dag laten zitten en dat helpt heel goed. Voor de rest teren we vooral 's winters regelmatig om rotstraal te voorkomen.

Mijn paard staat het gehele jaar op ijzers en deze hoeven er echt niet af bij rotstraal