mijn twee jarige ruin heeft het ook, het advies wat ik kreeg is inderdaad aangepast beslag (stijl binnendoor) en aangepaste training om de achterhand sterk te maken.
Gezien het feit dat hij pas 2 is en in een kudde loopt zie ik ijzers niet zitten. Ik laat hem wel stijl binnendoor bekappen, en ga met hem wandelen en fietsen om hem sterk te maken. Zwaar longeerwerk in mul zand werd ook aangeraden maar ik vind hem daar te jong voor dan krijg ik straks misschien weer andere problemen.
Ik was ook erg geschrokken, maar sprak laten iemand die bijna zijn levenlang met Friezen werkt.
Hij zij dat het bij die jonge paarden (dravers hebben het ook vaker en shetlanders hoor je het meeste bij) vaak voorkwam. Hij doet er zelfs niks aan en tegen de tijd dat ze beleerd mogen worden besteed hij eerst aandacht aan de achterhand totdat die dusdanig sterk is dat de bovenbeen spieren makkelijk de knieschijf heen en weer kan halen.
Ik kies er voor om nu al te beginnen en haal er ook een fysiotherapeut bij. Ik heb dit zelf vroeger ook aan mijn knie gehad. Echt heel zeer doet het niet maar uiteindelijk gaat et toch irriteren onder de knieschijf en je houding veranderd waardoor je weer rugproblemen of problemen onder in de bekken kan krijgen
Zullen we lkeaar op de hoogte houden???
sterkte groetjes Marion