Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
stef schreef:ca 2 maanden geleden ontdekte ik een verdikking bij jamaica's oksel, een week rust gegeven, dagelijks afgespoten, en na een week was ie weg. Een paar weken later zat ie er echter weer, dus weer hetzelfde behandelt.
Afgelopen 3 dagen is ze met een dressuurzadel gereden, omdat ik haar afgestaan had aan haar ex verzorgster ivm ponykamp (heb zelf een westernzadel)
en woensdag zag ik ineens dat het open was. Dus weer afgespoten en met betadine uit gedaan. Aan beide zadels zit een neopreen singel.
Weet eigenlijk niet zo goed wat ik hier mee moet.
Ik haal altijd de benen naar voren na het opzadelen, dus daar kan het niet aan liggen

stef schreef:de gesp zit absoluut niet in de oksel, en het been naar voren halen om de huid onder de singel strak te trekken heeft niks met gymnastiek te maken, maar zou eigenlijk gewoon iedereen moeten doen
is erg slecht voor het paard als hij/zij dat niet gewoon is en je het opeens gaat doen,vroeger deed ik dat ook,het paard liep hierdoor niet beter of slechterCowgirl schreef:Heeft ze ijzers onder? Dan kan het ook daar van komen als ze gaat liggen.
en ik denk ook dat dat eraan scheelt bij jouw paard. Mijn merrie heeft het nu ook weer, dat heeft te maken met haar houding tijdens het liggen, dan vouwt ze haar hoeven zo onder zoch dat ze in die oksel liggen. Dat wordt dan dik en gaat een beetje stuk. Ze heeft het met vlagen, dus ik doe er weinig aan. Als het stuk is smeer ik er Calendulazalf op en voor de rest niets. stef schreef:maar ook voor dat geldt, dan is het toch niet iets van de laatste tijd?
....ze heeft het soms, dan duurt het een week of 2 á 3 en dan gaat ze blijkbaar toch haar slaaphouding als ze ligt veranderen, want dan is het zomaar weer heel lang over (kan dan wel weer een half jaar nier voorkomen). Heb je er misschien een foto van? Dan kan ik het vergelijken!
) en bij engelse zadels heb ik alleen nog maar katoenen singels. stef schreef:ze heeft idd ook geen ijzers. Het zit ook niet onder de singel, maar echt ervoor, tegen de singel aan zeg maar. Aan het zadel kan het lijkt me niet liggen, dat heb ik nog geen jaar geleden gekocht en toen is het helemaal ingemeten. Voor zover ik weet ligt het ook gewoon op de juiste plaats (dus niet te ver naar voren ofzo)