Is dit mormaal????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

melody83

Is dit mormaal????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 21:32

Mijn merrie word de laatste tijd erg "fenijnig" als ik bij haar flanken kom,
met de hand of met een borstel maakt niet uit.
Nu is ze 30 mei gedekt en drachtig, kan het daardoor komen aangezien ik niet zoveel ervaring heb met drachtige merrie's.
Wie van jullie weet wat dit is

Serendipity1

Re: Is dit mormaal????

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 21:34

Of dit mormaal is weet ik niet (:D) Je zou het beter eens op Kraamstal kunnen posten, daar zijn mensen die er meer van weten.

sabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 15:46

ik denk dat het idd best zou kunnen komen van dat ze drachtig is. ik heb een keer een verzorg pony gehad die drachtig was en die was ook op bepaalde plekken wat gevoelig. het lijkt mij alleen wel een beetje vroeg omdat ze nog niet zo lang drachtig is.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 15:53

Is je merrie gescand? Heb je de uitslag dat ze drachtig is? Persoonlijk denk ik bij een dergelijke verandering aan een invloed van de hormonen bij de zwangerschap, en dat je hiermee de komende maanden zit opgescheept. Sommige merries worden poeslief als ze drachtig zijn, en andere weer heel fel.

Ik zou dat chagerijnige gedrag niet van haar accepteren, en duidelijk laten merken dat ze je maar te dulden heeft. Zoek de plekjes waar ze venijnig reageerd met aaien gerust iedere keer weer op, als ze vervelend gaat doen ga je er een beetje vandaan, is ze weer rustig zoek je de grens weer op. Probeer de grens te verleggen.
Probeer ook of je aan haar uier mag komen, dat kan helpen als het veulen er straks is. Er zijn namelijk merries die ook het veulen niet bij hun uier accepteren, en dan heb je echt een probleem.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 22:59

ja idd ik zou het gedrag ook corrigeren...

maar onze merrie had het ook toen ze drachtig was..als je onder dr buik poetste werd ze echt sago...

maar voor de rest was ze poeslief..

en wat cassidy zegt over die uiers is ook een goeie...haar er alvast aan laten wennen..want als ze echt zo lelijk doet is en altijd een kleine kans dat ze het veulen ook niet laat drinken...

succes ermee

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 23:12

Dat over die uiers had ik ook ergens gelezen.
Voor paarden geld dus het zelfde als voor de mens met hun hormonen die zo verandelijk zijn als ze zwanger zijn

lientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 23:22

ja, dat is normaal dat ze zo reageert...

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 11:01

Mijn merrie was alleen de eerste maand kribbig en gevoelig. Ze is nu een dikke 3 maand drachtig en is nu super, heel lief. Misschien is jouw merrie gewoon wat gevoeliger voor hormoonsveranderingen. Groetjes Brennie