Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
mirgino schreef:ik heb een Crusader,deze is voor mijn appaloosa met roze ogen en neus geweldig.
Wiepie schreef:Alle maskers die het hoofd zo afdekken dat er geen vliegen bij de ogen komen zijn goed om ontstoken ogen te voorkomen. De frontriemnetjes van koord zijn idd niet goed genoeg om de vliegen bij de ogen weg te houden.
Verschillen tussen verschillende merken kan ik niet aangeven. Wij hebben zelf de Farnam Supermask. Zijn we heel tevreden over.
angela88 schreef:Ik heb een HH voor onze pony en een Bucas voor ons paard. Dit was de enige met oren die ik kon vinden die ook goed bij zijn ogen zit (voldoende ruimte heeft). Het is dan ook een KWPN-er met een groot hoofd..
sinESappel schreef:Vliegenmaskers heb ik geen verstand van, maar toen mijn paard een ontstoken oog had, heb ik het een week lang schoon gemaakt met koude kamillethee en toen was 't binnen no time over!!
Tooske schreef:Ik zou idd ook voor Bucas gaan die sluit heel goed af, zodat er ook gene vliegen onder kunnen komen..
nadita schreef:Ik heb met de Paardendrogist gebeld en ook een Supermask besteld. Deze zouden het meest verkocht zijn. Doordat het van stug gaas is gemaakt is de kans op irritatie op de ogen het minst.
nadita schreef:sinESappel schreef:Vliegenmaskers heb ik geen verstand van, maar toen mijn paard een ontstoken oog had, heb ik het een week lang schoon gemaakt met koude kamillethee en toen was 't binnen no time over!!
Ik heb van alles geprobeerd om de ogen schoon te houden, maar het komt in de zomer steeds weer terug. Zonder bescherming van de ogen zijn ze de hele zomer ontstoken.