Het is begonnen met spierbevangeneheid. Ik heb hier ook eerdere toppics over gehad.
Het gaat eigenlijk heel goed met de spierbevangenheid van mijn fjord.
Maar nu heb ik vooral een probleem met de verhoogde leverwaardes:
4 weken geleden heb ik bloed laten afnemen en daar uit bleek dat ze spierbevangen was, maar ook haar leverwaarden waren erg hoog. Het werd toen geweten aan de pijnstillers waar ze op stond.
Ik heb gisteren weer bloed laten afnemen om de waardes te kunnen bepalen en vandaag kreeg ik de uitslag. De leverwaardes waren dus nog steeds te hoog. Niet zo hoog meer als 4 weken terug, maar tochg te hoog. De spierbevangenheid is ook nog en klein beetje aanwezig, maar niet veel .
Ik heb nu het advies gekregen om een injectie voor de lever te krijgen om de lever op te knappen en een lever kuur om de lever te verbeteren.
Ik moet zeggen dat ze goed fit oogt en als je haar ziet lopen in stap en draf dan denk je niet dat er nog iets aan de hand is. Dan schrik ik me dus te pletter hier van.
Wie heeft er ervaringen met paarden met verhoogde leverwaardes en ook een beandeling voor gehad en waar door is het ontstaan???
Zetaat wel op dieet dus dat zou er ook mee te maken kunnen hebben, giftige planten is ook een optie??? wie wet er nog meer redenen die dat kunnen veroorzaken.??
Help ik maak me zorgen