ernstige blessure van mijn pony!! :( |( ...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nicoletju

ernstige blessure van mijn pony!! :( |( ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 22:02

Ik ben al een paar weken in behandeling met mijn pony Ferron.. Ik had hem even lekker in de wei gezet bij mij op stal, toen de andere paarden er uit gehaald werden is hij gaan rennen en zo uit z'n dak gegaan dat hij zowat op 3 benen liep! .. Ik heb hem toen 3/4 uur afgespoten, en de volgende dag was het niet dik, niet warm, en liep hij al veel beter! hij heeft zich dus waarschijnlijk verstapt, maar toch liep hij niet goed en heb ik mijn veearts gebeld, Marree is de naam.. Hij liep toen nog niet goed en werd behandeld. ik ben nu al 7 weken aan het stappen en ging gisteren terug naar hem, maar er was niks verbeterd, er is geconstateerd dat de blessure zit in zijn kroongewricht, een aanhechting van zijn pees.
ik moes vandaag terug komen en er moest een echo gemaakt worden, daar uit is gekomen dat zijn aanhechting van zijn pees in de kroongewricht, kootholte, ernstig beschadigd is..
ik moet mijn pony nu 5 weken stalrust geven, hij mag het liefst geen stap doen, hij moet op een handje biks maar wel heel de dag door hooi eten..

ik moes het ergens kwijt en dat deed ik dus hier!
ik hoop dat jullie het begrijpen, en als jullie ook zo iets meegemaakt heb zou ik graag willen weten hoe jij/jullie er mee om gaan/gingen, en wat jullie moesten doen met je /jullie paard/pony!

ik zal wat vertellen over mijn pony..
Ik rijd er Z2 mee, ik heb mee mogen doen aan Het Rabo Talenten Trophy voor het EK pony's 2005..
Hij is 8jaar, zwart en zijn vader is aladin..
Hier een foto van Ferron MP.

Afbeelding

en hier een topic met foto's van ons, schrijf je comentaar daar!
viewtopic.php?f=10&t=433177&st=0&sk=t&sd=d&start=25

Groetjes Nicole en Fertje(mijn pony..)

Ps. vragen altijd welkom, en ik hoop dat jullie jullie verhaal hier ook schrijven als je zoiets mee hebt gemaakt!

Alani

Re: ernstige blessure van mijn pony!! :( |( ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 12:23

Ik kan me goed voorstellen dat je verhaal kwijt moet. Wat je er nu met
Ferron aan de hand is is natuurlijk ook vreselijk vervelend. Soms zou je ze in een glazen kastje willen stoppen, maar da's ook geen oplossing.
Ik hoop dat het je een beetje opbeurt, want je hebt wel een super gave pony!

Mijn paard heeft niet hezelfde, maar ze heeft wel in een soortgelijk revalidatietraject. Selena is 6 jaar (merrie) en ze heeft spat. Gelukkig nog in een beginstadium, maar toch. Ze is hiervoor een maand geleden behandeld met Tildren en speciaal beslag. Ook met haar moet ik heel rustig aan doen. Eerste 2 weken stalrust en daarna 12 weken stappen en opbouwend draven aan de hand of onder zadel. Ik ben er dus ook nog lang niet. Na deze 12 weken moeten we bij de Da terugkomen om opnieuw foto's te maken. En dan zal eigenlijk pas bekend worden wat er daarna gebeurd.

Ik zie bij haar gelukkig wel (heel langzaam) verbetering, maar bot en peesblessures zijn langdurige kwalen. Waar is je pony mee behandeld? Heeft hij nu absolute boxrust? Wat gebeurd er na die 5 weken.
Sterkte en groetjes,
Alani

nicoletju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 16:52

zo jah dat is zeker ook vervelend voor jou.. .. hopen dat het ook goed komt bij jou..

nou ik moet nog ff afwachten ik zet het op bokt als er verbetering is!!

groetjes en een dikke kus

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 17:57

hoi, mijn pony heeft een peesblessure gehad, doordat ze ook nog eens heel steil op dr benen staat was er geen goed vooruitzicht voor haar.... we moesten ook heel veel stappen en ze moest stalrust hebben maar dit heb ik niet helemaal gedaan ben extra gaan stappen want ze brak haar stal bijna af.. nu 2 jaar later gaat alles weer goed en ik hoop dat het zo blijft, we zijn een jaar uit de running geweest, veel succes en steun en help je paardje voor hem is het ook niet leuk!

nicoletju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 21:01

zo dat is wel erg jah!! maar ik ben er 2x per dag, ik vertroetel, poets enz hem.. en probeer zo veel aandacht te geven..
hopen dat ik niet 2 jaar bezig ben, maar ik vin ut heel erg voor je, hopen dat het nu goed blijft! maar jij moet zeker ook heel voorzichtig alles doen?!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 21:33

ik ben er 1 jaar ongeveer mee bezig geweest, het gaat nu ongeveer 2 jaar goed, maar eigelijk doe ik alles weer, springen, crossen het bos in, dressuur, longeren.. eigelijk zou ze niks meer kunnen maar geef de moed niet op het kan allemaal goed komen en je moet als het over een tijdje beter gaat alles natuurlijk wel rustig opbouwen.. succes!

Purtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 22:06

misschien in het vervolg je pony wat meer rust geven en niet 7 dagen in de week het zadel erop om overbelasting te voorkomen

nicoletju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 08:37

hee pur luister ff,, ik rijd hem 5x in de week en 2x had hij een stap dag,, dus ik deed al minder hoor! }>

nicoletju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 08:49

Purtje schreef:
misschien in het vervolg je pony wat meer rust geven en niet 7 dagen in de week het zadel erop om overbelasting te voorkomen

oja nog 1 ding,, als je naar mij pony kijkt en naar die van jou (in de topic, op de foto's) vind mij pony het werken leukerr als die van jou hoor!

enne ik luister toch niet naar jou, dus waarom zou je dan nog in mijn topics komen? !!

nicoletju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 08:51

Purtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 16:47

voel je vooral aangevallen ik zeg dit alleen maar als tip hoor nicole jij voelt je altijd aangevallen enne over show moet je gewoon je mond houden dat is gewoon onzin en dat weet jij net zo goed ik heb hier echt geen zin in

nicoletju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 16:54

ik voel me absoluut niet aangevallen door jou hoor, maar wrom mag jij wel wat zeggen over mijn pony en ik niet over jou showwie powwie? oja wie heeft er nu alweer gelijk?! dom!!

en oja ik hoef jou tips niet moet ik het nog een x zeggen : IK HOEF JOU GEZEIK NIET EEN AL HELEMAAL GEEN TIPS, DUS BEMOEI JE LEKKER MET JE EIGEN, WANT DAN BEN JE NOG WEL EVEN BEZIG!!!!!!!

Purtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 16:58

het eninge wat ik zei is wat heel de stal zegt maar ik ben de enige die het tegen jouw zegt en je mag best wat over show zeggen maar dat is gewoon onzin ik heb hier verder geen zin in hier is bokt niet voor bedoeld als je geen kritiek kan verdragen moet je het niet op bokt zetten want dan kan je een eerlijk antwoord van iemand verwachte dit is echt het laatste wat ik hier over zeg want dit is allemaal off topic als je problemen hebt kun je dat direct tegen mij zeggen en niet via dit forum

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 19:26

Okeeeee, Uhzelli hier! Denk dat hullie dit idd maar ergens anders moeten uitvechten.
Balen van je pony. Hoop voor je dat t allemaal goed komt.

nicoletju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 21:03

Purtje schreef:
het eninge wat ik zei is wat heel de stal zegt maar ik ben de enige die het tegen jouw zegt en je mag best wat over show zeggen maar dat is gewoon onzin ik heb hier verder geen zin in hier is bokt niet voor bedoeld als je geen kritiek kan verdragen moet je het niet op bokt zetten want dan kan je een eerlijk antwoord van iemand verwachte dit is echt het laatste wat ik hier over zeg want dit is allemaal off topic als je problemen hebt kun je dat direct tegen mij zeggen en niet via dit forum

nee jij doet ut niet he,direct tegen mij zeggen ben je te scheiterig voor, jij bent zo goed dat iedereen jou tips nodig heeft, nou egt niet , en ik weet iedereen heeft een eigen mening en jij vooral, dat zou je nou eens over je zelf moeten doen, nou dan ben je heel lang bezig hoor!!

maarre iig, zeg ik het weer jij moet mij gewoon met rust laten! dat heb ik al vanaf de 1e dag dat ik jou kende ( ) al gezegd,, maar ja jij bent doof en daar kan ik niks aan doen, gelukkig!

weetje pur, bemoei je gewoon met je zelf en niet met mij, jou comentaar hoef ik niet, en duss ook niet hier op bokt ook al is het een discussie forum!!
Laatst bijgewerkt door nicoletju op 07-07-05 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

nicoletju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 21:08

Needje schreef:
Okeeeee, Uhzelli hier! Denk dat hullie dit idd maar ergens anders moeten uitvechten.
Balen van je pony. Hoop voor je dat t allemaal goed komt.

nou met haar vecht ik het niet uit hoor, veel te veel moeite en gewwoon te voor worden, en trouwens van dat KIND word je alleen maar moe en oja en schijt ziek!! en wat zij over mij te vertellen heeft interreseerd mij niet..

maarre bedankt voor je bericht en ik hoop ook dat het goed komt!! bedankt needje.....

Purtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 22:16

jou comentaar hoef ik niet, en duss ook niet hier op bokt ook al is het een discussie forum!! [/quote]

hmm toch wel een beetje tegenstrijdig