Mijn paard loopt nu al maaanden te sukkelen met zijn luchtwegen. Het begon met een beetje hoesten (wit tot geel slijm ophoesten) en 1x werd het erger (keelontsteking--> toen is er een bronchoscopie gedaan). Telkens een paardenarts erbij en telkens medicijnen (ventipulmin, sputolysin, pretnison, diverse slijmoplossers en cortico's zoals altijd volgens mij) Tijdens het medicijngebruik ging het steeds zo goed als over maar als we stopten begon het langzaam weer.
Nu leek het een poosje goed te gaan maar sinds twee dagen hoest hij weer slijm op. Hij lijkt er geen last van te hebben...maar ik ben gewoon bang dat het erger of chronisch wordt.
Wat ik ook niet fijn vind is dat er eigenlijk nooit naar een oorzaak wordt gezocht maar alleen wordt behandeld.
Zou het geen allergie kunnen zijn? Voor stro of kuilvoer? Of ergens anders voor....
Wie heeft er ook wel eens zoiets meegemaakt en wat hebben jullie gedaan in dit geval?
Wie heeft er ervaring met vernevelen, en hoe?
Is er iemand die er een holistisch dierenarts zoals Eric Laarakker bij heeft gehaald en hier baat bij gehad heeft?
x Elise