Wie heeft er wel eens meer bij zijn paard een vochtzak/bult gehad op een plek zoals de kont? (bedoel dus niet in de benen ofzo)
En weet je waar dit door kwam en hoe is het over gegaan en na hoelang?
Mijn paard heeft namelijk sinds gisterochtent een vochtzak op z'n kont zitten. Bij hem zie je heel duidelijk die spier achterop z'n kont lopen, en aan de onderkant op de linkerbil zegmaar zit nu een duidelijke vochtophoping. (doorsnede ongv. 8 cm, dikte ongv. 2-3 cm)
Ik vraag me af waar dit door komt, hij heeft er wel een oppervlakkig oud wondje zitten (is 1,5-2 weken geleden gebeten, haren eraf, iets huid geschadigd, maar het bloedde geneens ofzo dus echt heel oppervlakkig).
Ik kan er gewoon aanzitten, voelt wel vies, want het vocht 'verplaats' zich dan.
Zelf dacht ik er aan om het gewoon ff aan te kijken, maar m'n moeder vond het maar niets, volgens maar wordt het als er een onsteking zit alleen maar erger en kon ik beter morgenochtent de veearts bellen zodat hij eventueel antibiotica kon krijgen ofzo.
Nouja, ik kijk vanavond nog wel hoe het dan is en dan beslis ik wel of ik de veearts idd ga bellen. Zelf heb ik het idee dat dit wat overdreven is, dus vandaar dat ik me afvroeg wie dit ook wel eens heeft gehad en wat jullie toen hebben gedaan?