Heeft er nog iemand Sebacil of Neocidol staan??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

summerland

Heeft er nog iemand Sebacil of Neocidol staan??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 14:06

Wij zijn dringend op zoek naar Sebacil of Neocidol om onze pony van de mijten af te helpen. We hebben verder alles al geprobeerd zoals 3x inenten met Ivomec en shampoo en creme op natuurlijke basis.
De pony heeft ontzettende jeuk, ook heeft zij sinds 2 weken een veulen dus het is echt dringend!! Onze dierenarts weet het ook niet meer....
Zij kan zelf niet aan Sebacil of Neocidol komen vandaar dat ik het via deze weg probeer. Is er iemand die een van deze middelen heeft staan? Desnoods een aangebroken fles?

Ik ben ten einde raad en hoop op een reactie.

Groetjes.

Fitzroy

Re: Heeft er nog iemand Sebacil of Neocidol staan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 18:08

Ik heb nog een ongebruikte fles Sebacil staan. Ik weet alleen niet meer wat dat kostte, ik zal even op de facturen kijken.
Je mag hem overnemen van me.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 18:49

misschien een rare vraag......

maar d'r zijn toch zat middelen bij een veearts te krijgen om dit te behandelen?

zelfs bij de gewone mensen apotheek kun je zo middelen kopen o.a.:
benzylbenzoaat smeersel
lindaan smeersel
permetrine crème

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 19:21

helaas ken ik het proebllem en niets werkt,alleen ouderwetse Sebacil.
Ik heb op illegale wijze een flesje weten te scoren waar mijn paard levenslang mee moet doen, 250 ml voor 50 euro en helaas is het ieder voorjaar nodig: beenschurft, typisch een kwaal voor een zware koudbloed, heb nooit geweten dat andere soorten er ook last van hadden, nog nooit gehoord!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 19:45

Huh, ik kreeg dit middel niet al te lang geleden gewoon van mijn DA. Is het verboden ?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 20:22

al jaren, uit de handel, zwaar kankerverwekkend op lange termijn.....heel erg illegaal dus! Ik heb het ook via een DA, maar wel een erg stiekeme deal....

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 06:49

Neocidol is een middel tegen myasis (maden) bij schapen. Is uit de handel genomen en dit is een groot probleem voor schapenhouders. Zij zijn dringend op zoek naar alternatieven.
Het schijnt dat Frontline - de anti-vlooienspray voor honden en katten - ook helpt. Daar zouden dezelfde werkzame stoffen in zitten.
Je zou dat ook eens op de mijten bij je pony kunnen proberen.

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 08:56

Het is inderdaad een probleem om een mijtinfectie bij paarden te behandelen. Ga niet zonder met je DA te overleggen middelen gebruiken die niet zijn bedoeld voor de diersoort waarop je ze wil toepassen, verschillende diersoorten kunnen heel verschillend reageren!

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 13:09

Idd, Jantien.
Zie zojuist het topic over Tactic...
Neocidol is ook een middel ter bestrijding van myasis bij schapen en is niet bedoeld voor paarden (geen lekker middeltje trouwens maar dat geldt eigenlijk voor alle bestrijdingsmiddelen).
Idd altijd overleggen met de VA, maar aan de TS: vraag hem eens over Frontline (is mij ook getipt door een DA-praktijk namelijk).

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 13:18

MD is geen advertentieforum. Vandaar dat dit topic toch op slot gaat.
Sebacil is in NL uit de handel genomen, het mag dus ook niet op dit forum verhandeld worden