Heb al 8 jaar een pony, ze is nu 16 jaar..
Ze stond te koop omdat ik na de zomer ga studeren in den - haag, en mijn Pa wil er niet alleen voor zorgen omdat ik op kamers ga

Ze heeft elk jaar wel een keer last van haar luchtwegen.. door middel van hoesten.. Medicijn geven, en ze knapt er weer van op..
2 jaar terug heeft ze in een brandende stal gestaan (gelukkig op tijd gered) maar ze ging vaker hoesten
Gaf ze dus altijd al stofvrij hooi, mest iedere dag de stal uit voor de amoniak lucht.. Maar 6 weken geleden, ze had een hele dag op de wei gestaan, heb haar om 5 uur binnen gezet, en er was nog niks aan de hand..
Ga haar om half 7 eten geven, en ze had het zo benauwd.. ze had ook liggen rollen in haar stal.. trilde en wilde niet eten.. Da erbij gehaald, ze had koliek met een benauwdheid erbij.. Nog een paar injecties gehad.. Paar uur later nog een keer de Da laten komen, nog een injectie gehad voor de nacht..
Ze kreeg een Cubarmix en Ventipulmin..
Ze knapte duidelijk ervan op!
Tot vorige week zondag, er kwamen mensen kijken voor mijn pony, en jawel, ze had het weer enorm benauwd en hoesten.. dus de verkoop is niet doorgegaan, natuurlijk helemaal niet gek, want zo`n pony zou ik ook niet willen..
Van de week dierenarts er met zo`n slang in haar wezen kijken, er zat wit schuim op de longen en ze had dus copd..

Weer een injectie gehad, en weer ventipulmin gekregen..
Da wist ook dat ze te koop stond, maar je verkoopt nooit meer een pony met copd en zomerexceem, dat heeft ze ook nog eens

Maar ze kan niet bij ons blijven omdat ik ga studeren..
Dus mijn ouders willen haar laten inslapen..
Is er geen andere oplossing voor haar? b.v een rusthuis, waar de wachtlijsten ontzettend lang zijn, of moet ik mezelf er maar bij neer leggen dat ze ingeslapen wordt..
Weet ook wel, wil het bestje voor me paardje, en haar zien, dat ze bijna geen lucht binnen krijgt is ook heel zielig, ze is nu al wel een beetje opgeknapt met de ventopulmin..