opgezette klieren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sjahmat

opgezette klieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 20:47

hallo

mijn paard heeft vandaag sinds een week opgezette klieren. Ik dacht dat het gewoon een griepje was en heb het een weekje aangekeken maar het is nog niet minder geworden. Verder heb ik hem 1 keer horen hoesten en heeft hij een beetje een snotneus. Tijdens het rijden zijn zijn neusgaten iets der als normaal, maar merkniet dat hij moeite heeft met ademen. Van mijn instructriece moest ik zijn temp in de gaten houden en die was vandaag 37.9. vanaf wanneer heeft een paard eigelijk koorts en weet iemand misschien wat dit kan zijn? Moet ik de DA bellen?

Groetjes paulien

Tal

Re: opgezette klieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 21:06

Hoi, ong. 38 is de temperatuur van een paard. Boven de 38,5 graden (in rust) moet je de temp. in de gaten gaan houden. Net als mensen hebben paarden niet allemaal dezelfde temp. Het is handig als je als je paard in orde is, je paard een aantal keren temperatuurt (voor het rijden), zodat je weet wat de temperatuur van jouw paard is als er niets aan de hand is.