HELP! Dikke bult voor de uiers. Wat is dit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LianneJantje

HELP! Dikke bult voor de uiers. Wat is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 16:22

Ik pas komende week op een paardje, de eigenaar is op vakantie. (Ja, juist nu ) Het is een connemara van 18 jaar, een merrie.
Kelby heeft sinds deze week een hele rare bult voor haar uiers. Gister was hij iets warm, maar vandaag voelde hij gewoon. Ik heb echt geen idee wat het is. (Misschien oedeem of melkklierontsteking?)

Ik weet niet of ik de DA erbij zou halen of niet. Ze is gewoon heel opgewekt, aan haar gedrag is niks te merken. Toch wil ik wel graag weten wat de bulten zijn. Ik ben dus net nog even naar stal gereden om haar temperatuur te meten en foto's te maken. Haar temperatuur was 37,3. Daar is dus niks mis mee.

Wie weet wat het is? Ik hoor het graag. (Als meer info nodig is, hoor ik het ook wel)

Ik heb foto's, maar krijg ze er niet op. Als ik ze naar iemand mag mailen die ze er voor mij op kan zetten, laat het even weten

DMHorses

Re: HELP! Dikke bult voor de uiers. Wat is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 16:54

Mijn merrie had er last van tijdens haar dracht, maar ik zie dat je nergens vermeld dat ze drachtig is. Mijn merrie had last van vochtophoping. Ik zou het wel even in de gaten houden het kan zijn dat het beginnende uierontsteking is...

LianneJantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 17:05

Ze is niet drachtig (ook echt niet mogelijk) En heeft ook de afgelopen 10 jaar zeker geen veulen gehad.

Ik houd het zeker in de gaten. Ga ook morgen ochtend weer de temp. meten en morgen avond.

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 17:07

hee, wat toevallig, de merrie van mijn vriendin had dat ook.
het zit op de plek ongeveer van de navelstreng, en was van de week best dik en gevoelig. ze dacht eerst aan een insectenbeet.
ik hou dit topic ff in de gaten

LianneJantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 17:12

(Ik heb foto's gemaakt, wie kan ze voor mij plaatsen?)

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 12:16

LianneJantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 12:18

Ga ik meteen doen Alvast bedankt!