Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Uitwendig zagen we nix, maar telkens dat we reden merkten we wel dat ze erdoor ging... Misschien is ze gewoon niet oplettend genoeg? Kan ook zijn aan een gebrek van 'aanwezigheid'. Dus dat hij met z'n hoofd niet echt bij de zaak was...
en toen pas kwam zijn probleem aan het licht
. Hij heeft steeds alles verborgen en alle oefeningen anders (op zijn manier) uitgevoerd omdat hij heel soepel en gespierd was. Dus, jullie kunnen bvb ook beginnen met op die manier te longeren (zonder ruiter!), dat is veilig. Natuurlijk als jullie paard geen goede conditie (echt getraind) heeft, kan je best langzaam beginnen opbouwen. Volgens onze DA, hebben ruiters na het vallen met een paard meestal gebroken knie/heup/bekken. Dus jouw vader had heel veel geluk, en ik kwam er met mijn fameuze kneuzingen ook nog goed vanaf. Hiermee wil ik alleen waarschuwen en hoop dat zowel jullie als ik ooit veilig zullen kunnen rijden. Ik zou zeggen: rijverbod tot het is opgelost, geloof me, al weegt je paard maar 400 kg, vanuit galop of draf wil je hem/haar niet op je been!missgalop schreef:Daarnet vergat ik nog een paar tips om te zien wanneer er een probleem is (meestal in de rug):
Veroorzaakt stelling-rijden verzet?
Kan je paard buigen/plooien in zijn lichaam? het kan zijn dat hij bij het afwenden ofwel draait op zijn binnenachterbeen, ofwel zijn achterhand uitzwalpt en alleen plooit in zijn nek
Achteruitgaan: gebeurt dit al slepend, moeizaam?
In galop, veel en dikwijls verspringen naar kruisgalop?
Als je dit herkent zit je volgens mij wel duidelijk met een probleem.
groetjes