Thermografie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Barleo

Thermografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 12:34

Zijn er ook mensen die ervaring hebben, met thermografie, dat is een soort van scan waarmee ze blessures , ontstekingen etc kunnen opsporen bij een paard ...groetjes

Tal

Re: Thermografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 15:38

Een vriendin is bij 'de Vallei' in Woudenberg geweest. Kwamen wel een aantal punten uit die niet goed waren en pasten bij de klachten.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 16:59

Barleo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 21:26

MIjn paard is al een hele tijd kreupel bij tijd en wijle gaat het iets beter ik ben naar emmeloord geweest fotos gemaakt etc maar er kwam niets concreets uit verder zijn er ook nog door 2 andere DA fotos gemaakt maar ook niets het zit wel in haar voet maar ze kunnen niets vinden ik heb werklijk al alles geprobeerd homeopathie, accupuntuur, laser, echt je kunt het zo gek niet bedenken dus ik hoopte dat met thermografie ze het in ieder geval kunnen localiseren

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 21:39

Dat lijkt mij zeker de moeite waard om te laten doen dan!

Ken al een aantal verhalen van "vage" klachten die met dat apparaat toch gelokaliseerd én gediagnostiseerd zijn. Komen soms hele verrassende dingen uit! Dan blijkt het toch op een plaats te zitten waar je anders misschien wel helemaal niet aan zou denken.
Anders bel je de Vallei in Woudenberg eens op (033 2863276) en legt je probleem voor? Zijn aardige mensen hoor, dan kun je in overleg met de DA daar besluiten of het zin heeft.

Barleo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 21:50

Bedankt voor je reactie ik ga zeker bellen en een afspraak maken, dit geeft mij weer hoop als ik maar weet wat het is he, want nu ben ik er constant mee bezig zoeken en zoeken ......groetjes lois

Barleo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 21:59

Inderdaad, dat is het ergste dit duurt nu al zo een 3 jaar iedereen verklaart mij voor gek, maar ik geef gewoon niet op

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 22:02

Als je een DA wilt spreken daar, vraag dan naar Gert-Jan. Die is het meest into de thermoscan. Telefonisch spreekuur is van 8 tot half 10 geloof ik.
Ik ben heel benieuwd of het iets oplevert voor je! Die onzekerheid is bijna nog het ergste van al he...

Barleo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 22:19

IK hoop het ook al zou ik nooit meer op haar kunnen rijden, dat maakt mij niet uit als ik maar weet wat het is ik hou je op de hoogte .......groetjes

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 22:20

Ik herken dat wel hoor.
Als je weet wat het is, dan kun je stappen nemen (wat voor stappen dan ook). Maar opgeven zonder diagnose zou ik ook maar moeilijk kunnen. Volgens mij komen dan achteraf toch altijd de twijfels, waarom heb ik niet.... Wat nou als...
Ik hoop dat dit dan iets voor je oplost!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 20:34

Ook ik heb t bij de Vallei laten doen. Bij mij is t gebruikt om te kijken of me paard z'n peesblessure echt over was. (gewone scan 100%, maar 1e x thermo toch nog een iets hogere temp., dus rustig aan, 2e thermo temp. goed, dus weer rustig gaan opbouwen)
Ik ben overigens geholpen door Tobias. Maakt volgens mij niet uit wie van de twee je hebt. (Tobias is leuker om te zien. hahahahaha)

Djolanski

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 16:52

Ik vindt het een heel handig ding want je kan snel en gemakkelijk (en zeer nauwkeurig) zien waar er precies iets zit wat behandeld zou moeten/kunnen worden. En dat zonder allerlei substanties in het lichaam te spuiten en dus ook zonder bijwerkingen.

Ik heb er ervaring mee met Irma Wensink (www.thermografie-paard.nl), die van de rug van mijn paard foto's gemaakt heeft. Zij doet de behandeling gewoon aan huis, want zij heeft een kleiner apparaatje die ze mee kan nemen, Woudenberg heeft een grote versie ervan.
Trouwens, de enquete over thermografie al ingevuld?!

Barleo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 18:07

Aan huis zou natuurlijk ook erg makkelijk zijn, De enquete heb ik ingevuld

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 18:38

Het voordeel van op de kliniek laten doen vind ik dat gelijk alle apparatuur voor verder onderzoek voor handen is.
Met thermografie bepalen wáár het zit en dan mbv echografie of röntgen bepalen wát er zit.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 21:25

En daarbij komt dat voor thermografie aan huis heb je een omgeving nodig die zeg maar stabiel is. (kan t niet goed verwoorden) Er mag geen tocht enzo zijn, of andere dingen die de thermo kunnen beinvloeden. Bij een kliniek zijn meestal de condities om zo'n scan te maken beter.
(en ik heb ook de enquete ingevuld)