SPOED: 30-jarige merrie met oedeembenen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nadita

SPOED: 30-jarige merrie met oedeembenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 07:35

Mijn 30-jarige merrie heeft sinds een week oedeembenen. Alle vier haar benen zijn vanaf de kroonrand tot boven de knie/sprong enorm opgezet.

De DA heeft haar vochtafdrijvers/diuretica gegeven, maar vooralsnog helpen die niet.

In haar voerschema oid is niets veranderd, dus het kan niet van voer komen.

Heeft iemand hier ervaring mee, of weet iemand iets wat ik hier nog aan zou kunnen doen?

Alles is welkom!!
Alvast bedankt.

ellepel

Re: SPOED: 30-jarige merrie met oedeembenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 10:22

tja..moeilijk, mij is wel bekend dat als het hart niet helemaal goed functioneerd ze dan ook wel dikke benen kunnen krijgen.
misschien veearts raadplegen?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 10:27

Vochtafdrijven is symptoombestrijding.
Die oedeembenen hebben een oorzaak, en als je een goede veearts hebt, zoekt hij de oorzaak ipv de verschijnselen aan te pakken.
Ik zou dus een andere veearts bellen en hem het probleem voorleggen.
Grote kans is dat het hart slecht werkt of dat er iets anders in het systeem goed fout zit op die leeftijd.
Sterkte

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 11:11

Daar hebben jullie beide gelijk in. De DA opperde ook al dat ze waarschijnlijk een verminderde hartfunctie heeft.

Ze is natuurlijk erg oud, is geen wonder dat je op zo'n leeftijd met problemen gaat kampen.

Carina lijkt overigens weinig last van de dikke benen te hebben. Maar ik houd het in de gaten. Leven mag geen lijden worden. Daarvoor is ze me te lief.....