Jack Meagher Methode - www.spierproblemen.nl

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Paradiso

Jack Meagher Methode - www.spierproblemen.nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 12:34

Ik ben op zoek naar een goede fysiotherapeute voor mijn paard (omgeving 't Gooi) en ik kwam langs de website www.spierproblemen.nl

Ik wil graag ervaringen horen van mensen die hun paard onder behandeling hebben gehad door één van de mensen van deze website die werken volgens de Jack Meagher methode (met name Ellen Immink).

Eventuele extra informatie op tips (ook t.o.v. de Jack Meagher methode) zijn welkom!

Bedankt voor al jullie hulp

Paradiso

Re: Jack Meagher Methode - www.spierproblemen.nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 18:36

schopje?

Tygahno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 19:40

Ik heb mijn paard laten behandelen door Ellen Immink en ik ben zeer tevreden over het resultaat...

Begin dit jaar ging Tygie steeds meer in telgang stappen het werd zelfs zo erg dat ik er door juryleden op aangesproken werd, vooral de jury's die mij vaker in de ring hebben gehad. Ik reed op dat moment L2 en kreeg echt 4-en en 5-en voor de zuiverheid van de gangen puur en alleen door zijn stap.

Op advies van mijn toenmalige instructrice heb ik Ellen Immink laten komen. Ellen heeft hem in totaal 3 keer behandeld, na de eerste keer was zijn stap al met 50% verbeterd, na de tweede keer (dat was ongeveer 4 weken later) kon ik Ellen wel zoenen! Tygie liep totaal geen telgang meer, hij maakte zijn passen weer af en liep lekker door zijn lijf.

Ik heb daarna weer bij die betreffende jury gereden en dit maal gaf hij mij een compliment dat ik zijn stap zo verbeterd had.. (thanks Ellen!!) en ik kreeg weer voldoendes voor de zuiverheid van de gangen.

In april is Ellen toen voor het laatst geweest en na die afspraak voelde ik weinig verschil, Tygie liep voor de behandeling goed, en na de behandeling was hij hetzelfde maar ze kwam alleen nog maar even om te kijken of alles nog goed zat/was. Ik heb toen met haar afgesproken dat ik haar zou bellen zodra ik haar weer nodig zou hebben... maar.... ik heb Ellen tot op heden niet meer nodig gehad, inmiddels rij ik met Tygie M2+10 en heb ik altijd een 7 of een 8 voor de zuiverheid van de gangen, en telgangen dat doet hij niet meer

Ik ben echt heel blij dat ik toen Ellen heb leren kennen, de Jack Meagher methode heeft bij mijn paard zeker geholpen, een echte aanrader dus....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 19:42

Ik was er niet bijzonder enthousiast over van wat ik ervan gezine heb.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 20:17

Het is een goede manier van masseren, ik ben alleen niet zo enthousiast over het half uur laten werken naderhand. Ik weet niet of je zelf wel eens een massage hebt gehad maar meestal ben je daarna nogal moe. Dat is bij paarden vaak ook zo. Ik laat de paarden altijd 5 tot 10 minuten stappen aan de hand op een harde ondergrond.

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 20:46

Bedankt voor je uitgebreide reactie Tygahno. Het klinkt veel belovend!!!
@ Fellor: hoezo ben je er niet zo enthousiast over? Wat heb je precies gezien? Graag meer ervaring!!! Of een andere fysiotherapeut of manier?

@ Cookies: ik snap jouw beredenering, ik studeer nu humane fysiotherapie en kan me er redelijk in inleven. Bewegen na een intensieve massage is wellicht erg veel en zwaar. Maar naar mate de behandelingen lichter worden, kan je het paard erna meer laten bewegen of niet? Kun je me wat meer uitleg geven, gezien je zelf sportmassage therapeut bent?

De J.M. methode bestaat begrijp ik hieruit alleen uit massages of niet?! Ik kan me geen goede voorstelling maken van hun behandeling?

Ik zal jullie tevens iets vertellen over mijn paard en zijn klachten. Hij is een tijd geleden behandeld voor een overspannen bilspier en heeft hiervoor een infuus gehad. Ik heb 1 maand gestapt en 1 maand gelongeerd en ben nu weer begonnen met rijden. Het gaat niet echt super, maar ook niet slecht. Ik wil alleen net wat meer hulp m.b.t. zijn (in mijn ogen) minder goed ontwikkelde rug en bilspieren. Hij komt ook minder goed naar voren met zijn rechter schouder. En galoppeerd linksom altijd óf in contra aan óf overkruist.

Zijn dit de soort klachten waarbij de J.M. methode zou kunnen helpen?

Alvats super bedankt voor de verhalen, tips en ideeen! Jullie hebben geen idee hoeveel steun en hulp bokt.nl mij geeft in deze tijd!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 21:42

Verplaatst van VMR naar MD.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 11:53

Ik gebruik een combinatie van sportmassage en drukpuntmassage. Dit is een methode die zeer snel resultaat geeft. Net zoals tyghano omschrijft. De eerste keer is meestal de "pijnlijkste" behandeling. Maar je ziet na de eerst keer al resultaat. Maar ze kunnen de dag erna stijf zijn, of juist vreselijk jolig. Meestal bij de tweede behandeling heeft het paard al zo iets van: ga vooral je gang. Sommige vallen in slaap of zijn in "trance" zo lekker vinden ze het. En dan hebben ze de dag erna veel minder last. De derde behandeling is echt om de puntjes op de i te zetten en de laatste pijnpuntjes weg te werken. Tenzij het echt een groot probleem is dan heb je vaak iets meer behandelingen nodig.
Ik heb een paard onder behandeling gehad dat al 4 jaar af en aan kreupel was. Het paard was 1 blok beton. Ze stond voor toontredend en was rechtsachter kreupel. Rechtsom galopperen was een drama en als ze dan in de galop zat dan was ze binnen 3 sprongen overkruist. De dierenartsen en klinieken hebben niet kunnen vinden. Dit paard heb ik onder behandeling gehad na de eerste behandeling kon het paard zichzelf weer op de buik krabben met de tanden, en na 3 behandelingen stond ze niet meer toontredend, . Ze had haar schouders zo vast gezet dat dat haar voeten naar binnen draaide. Het probleem concentreerde zich rond de heup, maar ze had zich van achter naar voor helemaal vast gezet. Uiteraard kan een probleem van 4 jaar niet in 3 behandelingen opgelost worden. Uiteindelijk heeft ze 9 behandelingen gehad. Maar de eigenaar kan er nu weer mee rijden en is er zelfs mee op vakantie geweest.

Ik heb ook humane sportmassage gedaan, maar ik pas de paardensportmassage ook op mensen toe. Ik merk dat dat veel sneller resultaat geeft.

Ik weet bijna zeker dat voor jouw paard met die problemen dit goed zal werken en ik zou het ook zeker doen. Dus gewoon bellen die man!!

Ik heb trouwens mijn opleiding gehad bij www.massagehippique.nl daar kun je ook informatie af halen over sportmassage.

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 13:52

Ik ga volgende week eerst met mijn paardje lekker op vakantie naar Drente. Hierna ga ik zeker een afspraak maken met haar. Ben wel overtuigd nu
Maar hoor nog graag andere verhalen of tips!

En ben nog steeds benieuwd naar de mening van Fellor!!!

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 13:52

Fellor schreef:
Ik was er niet bijzonder enthousiast over van wat ik ervan gezine heb.

@ Fellor: hoezo ben je er niet zo enthousiast over? Wat heb je precies gezien? Graag meer ervaring!!! Of een andere fysiotherapeut of manier?

Thnx! Ik waardeer je mening en ben er zeer benieuwd naar!
Zet je je reactie in het topic neer? Staat mij medisch.
Thnx.