iemand ervaring met imaverol

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

leintje24

iemand ervaring met imaverol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 07:41

Ik zag laatst bij de veevoederhandel een busje staan met Imaverol en het zou ook tegen huidproblemen werken.
Mijn tinker heeft een klein beetje mok wat ik maar niet helemaal weg krijg. Zijn er mensen die dit hebben gebruikt voor mok? en werkt het een beetje??

groetjes marjolein
( ik heb echt al van alles geprobeerd: middeltjes vna veearts, maar ook middeltjes die ik zelf ging proberen zoals: calendulan, sudocreme, graphiet zalf, betadinezalf, en nog een hele hoop andere middeltjes!

maar ja ik wil nu iets waardoor het echt weggaat

groetjes marjolein

Wespel78

Re: iemand ervaring met imaverol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 07:51

Ik zou effe de gebruiksaanwijzing lezen en kijken of het daar op staat. Ik heb het ooit een keer gebruikt toen mijn paard ringworm had(volgens mij was het ringworm alweer zo'n tijd geleden.....) en het hielp toen goed! Maar zou het gewoon effe checken op de gebruiksaanwijzing!

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 08:27

Imaverol is tegen schimmel, niet tegen mok.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 08:37

Imaverol heb ik tegen schimmel gebruikt en werkte goed.

Tegen mok kun je het beste dat spul wat eigenlijk voor honden wordt gebruikt. Er zit prednisolon in. Vraag je DA eens, best wel duur, maar werkt ontzettend goed. Ik moest een dikke laag in een watje doen, dit watje met pleistertape op de wond plakken en gaasverband erover weer tapen, elke dag verversen. Na 3 dagen was de mok weg. Geen korsten krabben. Mijn paard had ook al minstens 3 maanden mok.

Tender

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 09:24

russel bedoelt Hydrocortiderm denk ik

wij hebben goede ervaring met droogzetters, te verkrijgen bij de vee-arts.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 09:27

Ik sluit me graag aan bij Tender: droogzetters werken super bij mok! Het bevat antibioticum, and that does the trick!

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 09:28

Whahah ja maar vraag niet waarvoor.. wij gebruiken Imaverol altijd voor de koeien en kalfjes als ze ater hebben (schurft) alleen ik ben daar ook heeel gevoelig voor ik heb al een paar keer Ater gehad dus toen moest ik dat voor mezelf gebruiken mijn hele hoofd zat toen onder de schurft maar het hielp wel..

Als ik jou was zou ik voor mok purple spray gebruiken, dat is paarse spray wat heel goed helpt tegen wonden en dergelijke ook tegen mok.. dat is wonderbaarlijk spul!!

Succes

menske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 10:32

Imeverol gebruik je voor schurft of schimmel, voor mok zou ik inderdaad droogzetters adviseren, werkt super!

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 10:53

ik hoef al niet meer te vertellen waar Imavoral voor is; dus dat doe ik niet.

Ik heb voor mijn paard altijd betadine scrub gebruikt en mokzalf van de DA. Maar ja, die van mij had geen lange, dikke sokken en die van jou vast wel? Ook zijn er pillen op de markt van VSM (Cure Mok) via paardendrogist te verkrijgen. Ik heb er goede verhalen over gehoord maar nooit zelf gebruikt omdat toen de mok al weg was.

Wat ook goed is zijn wortels voeren (niet 1 of 2 natuurlijk maar een paar kilo per dag) Mijn zus heeft ook een Tinker die ze kreeg met mok en naar een paar weken aan de wortels was de mok weg. Wellicht een idee om van het najaar te doen (er zijn nu geen wortels, vanaf september weer)
groetjes,
Alani

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 10:54

sluit mij bij bovenstaande aan, ook wij gebruiken droogzetpencelinne voor mok en imaverol tegen schimmel

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 12:40

mok is een bacterie, dus zou je het moeten behandelen met een middeltje tegen bacterien.

er zijn zoveel middeltjes, cure-mok tabletjes van de paardendrogist werken vaak ook heel goed,
Dettol, werkt ook heel goed omdat dit ook een bacterie doder is.

wassen met betadine, of behandelen met betadine oplossing, verder allerlei creme's en zalven met ene bacterie dodend bestanddeel erin..

de rij is nog veel langer, bij de een werkt dit, bij de ander werkt dat.
bij m'n eigen pony werkt gewoon uiercreme vrij goed( werkt ook licht ontsmettend)

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 14:56

[quote="ellepel"]mok is een bacterie, dus zou je het moeten behandelen met een middeltje tegen bacterien.

Het is een bacterie in het bloed (denk bijv. aan een koortslip; als je dat eenmaal hebt raak je het ook nooit meer kwijt), alleen van buitenaf bestrijden is niet voldoende. De Cure Mok pillen schijnen echt goed te werken.