onregelmatig door de hoeken, maar niets dik of warm....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

obiwan

onregelmatig door de hoeken, maar niets dik of warm....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 19:56

sinds een maand of twee is mijn paard wat onregelmatig wanneer ik door hoeken rij of iets te kort wend. Toen het begon heb ik het eerst aangekeken en steeds haar benen afgespoten, maar toen het niet overging heb ik haar op de wei een tijdje rust gegeven. Ik probeer het rijden (en longeren) nu weer wat op te pakken, maar merk dat ze nog steeds niet helemaal zuiver loopt. Het vervelende is dat er niets aan haar benen te zien is, ze zijn niet dik of warm (ook haar hoeven niet, ze is naar de smid en alles geweest) en ook weet ik de oorzaak niet. Ze heeft geen wonden of iets aan haar been, het enige dat ik kan bedenken is dat ze een klap heeft gehad, maar dan zou je verwachten dat het dik is toch?
Wie heeft er een idee wat dit zou kunnen zijn en zou het verstandig zijn om haar te laten checken door een da en misschien foto's te laten maken?
alvast bedankt!!!
oh ja, vergeten: het gaat om haar voorbenen en het rare is dat het steeds haar binnenbeen is die kreupel lijkt... op bijde handen dus het binnenbeen

Vlimmen

Re: onregelmatig door de hoeken, maar niets dik of warm....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 20:03

ik zou er ff een dierenarts naar laten kijken, het kreupel zijn op het binnenvoorbeen komt bijv. voor bij hoefkatrolontsteking.
Zonder degelijk onderzoek kom je daar niet achter...

fiedel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 15:51

Hoi,

Ik heb op een zelfde manier een tijd met mijn paard getobt. Foto's, inspuiten de hele rataplan en het hielp geen moer. Uiteindelijk ben ik bij Erik Laarakkers geweest, deze heeft hem gekraakt en na twee weken was ze weer als vanouds. Haar bekken bleken scheef te staan.

Succes

Joolanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 16:11

Heb beetje het zelfde probleem maar dan met de achterhand. Vandaag is de fysio/ostiophaate (Nethanja Pruijssers) geweest en heb haar helemaal onderzocht, bleek dat ze een oud litteken heeft de spier naar haar achterbeen is waarschijnlijk door een trap geraakt en daardoor werkt die niet meer zoals het hoort. Moet nu eerst een week rust houden en dan weer langzaam opbouwen. Die spier moet namelijk weer beter gaan funcioneren.