Atrose: what to do? Hulp gevraagd !!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

katrienh

Atrose: what to do? Hulp gevraagd !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 19:51

Een merrie van een kennis heeft artrose. Ze is rond de 14 jaar schat ik.
Het paard kan niet meer bereden worden.

Is er nog iets te doen om de pijn te verlichten en lichtjes dressuurmatig te werken?

Met welke geneesmiddelen zijn er goede vooruitgangen geboekt ?

Een veulen ermee fokken, kan dat nog of ook niet meer ?

Graag reacties !!!

jongleurtje

Re: Atrose: what to do? Hulp gevraagd !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 08:23

Hoe erg is de artrose? het lichtere is goed te behandelen, maar dat zwaardere weet ik niet..

Zjadore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 08:49

Het ligt er natuurlijk aan hoe erg de artrose is.

Mijn merrie van 12 heeft ongeveer al 3 jaar artrose in haar linkervoorbeen. Ik geef haar al die tijd al glucosamine van De Groene Os. Het is niet goedkoop maar het werkt echt.
Ik heb laatst weer foto's laten maken en in die 3 jaar is het dankzij de glucosamine niet erger geworden.
Ik heb vorig jaar ook een veulen uit haar gefokt en dat ging goed. Ik ben wel snel gestopt met rijden toen ze wat dikker werd maar ze is er niet slechter van gaan lopen.

Ik zou echt glucosamine gaan geven!

LetiziaSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 08:50

Ze zou iets kunnen geven waar glocosamine gecombineerd met chondroïtine in zit, bv Cortaflex, zoek eens bij de www.paardendrogist.nl

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 09:37

Alle dure poeiertjes en pillen ten spijt is er maar een ding dat echt goed werkt bij artrose en dat is onbelaste beweging. Dus doe dat paard lekker naar buiten! Rust roest is het devies bij artrose en stilstand is achteruitgang.... Er is nog nooit een middel gevonden dat artrose kan genezen ( wat men zo nuu en dan wel beweert), wel kun je het proces enigszins tot stilstand brengen met glucosamine en chondroitin sulfaat. Maar nogmaals dit soort dingen doen niets voor een paard als ze 8 uur per dag op stal staat...... Dus doe dat paard lekker naar buiten, laat haar zelf bewegen, verwacht geen wonderen van poeiers en hou vooral het weer ind e gaten! Mijn paard kreupelde altijd als het weer omsloeg, of als het lang nat bleef ( denk maar aan mensen met reuma, die voelen het weer ook in hun botten). Ik heb mijn paard destijds naar een andere stal verhuist ( in het bos), zodat hij meer op de zachte bodem kon lopen. OP het harde liep hij verre van jofel.
Sterkte en succes met het paard!

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 10:31

informeer eens bij de DA in veel gevallen (ligt er wel aan hoe erg het is) kan Tildren en speciaal beslag een uitkomst bieden. Mijn merrie heeft ook artrose en is behandeld met Tildren en ze heeft speciaal beslag gekregen. Ik zie duidelijk voor uit gang.
Sterkte ermee!

duckie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 13:33

Hallo!!

In eerdere berichten staat dat je glucosamine moet gebruiken en daar ben ik het helemaal mee eens! Het is belangrijk om glucosamine en chondriotine te gebruiken. Het merk de groene os is heel goed, want hier zitten hoge doseringen in en dat is heel belangrijk (vaak wordt je hiermee belazerd)

Het nadeel is alleen dat het heel duur is. Ik bestel sinds kort mijn spullen op de website: www.vitavit.nl

Je kunt hier op het hondenteken drukken en dan kom je bij de dierenvoedingssuplementen. Deze zaak geeft ongeveer 20 % korting en de doseringen zijn net zo hoog als van de groene os.

Het proberen waard in ieder geval!!

Succes

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 19:10

heej,

mijn pony heeft lichte atrose en die heeft 2 maanden stil gestaan en we kregen een middeltje van de dierenarts.
Het heet: Gelatinaat. Het werkt erg goed, omdat atrose slijtage v. d. gewrichten is en gelatinaat werkt weefsel opbouwend.

Ik heb er goede ervaringen mee.
Vraag eens bij de dierenarts of hij wat heeft.

LetiziaSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 19:19

Primeval zeker?

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 20:27

ik geef ook glucosamine complex van de groene os aan mijn pony met artrose in haar voorbenen, ik ben hier heel tevreden over
het kan de artrose niet genezen maar de klachten wel heel erg verminderen.
daarnaast is beweging heel belangrijk, ik merk het direct als ik een dagje niks met mijn pony gedaan heb (als ze dus alleen in de wei gestaan heeft).

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 15:21

hallo,
mijn paard heeft ook artrose,wel een lichte vorm.ik geef haar arthri aid hier zit ook veel glucosamine in en andere weefsel opbouwende bestanddelen,de klachten zullen niet verdwijnen want dat is onmogelijk maar ze zullen wel verminderen.tenminste mijn paard loopt als vanouds met dit middel ik kan alles weer doen.succes ermee

never

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 14:45

hoi hoi

mijn paard heeft ook zeeeerrrrr lichte echt minimaal artrose
ik gebruik soulmate-nutrition 2g het werk echt super ook voor peesproblemen of stijfheid
het is niet echt goedkoop maar werkt echt super gewoon

groetjes mirella

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 14:52

hoi, iemand misschien een site van de groene os ofzo,
ik voer namelijk ook glucosamine, mar dan in combinatie met msn, dus dat is dubbelop, is inderdaad erg duur, maar het werkt echt,
ik gebruik het ook voor de hond. die erge last van gewrichtspijn heeft.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 17:30

Vraag me idd ook af hoe erg de atrose af...
Iemand die ik ken heeft haar paard moeten laten afmaken

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 19:01

cavaletti schreef:
hoi, iemand misschien een site van de groene os ofzo,
ik voer namelijk ook glucosamine, mar dan in combinatie met msn, dus dat is dubbelop, is inderdaad erg duur, maar het werkt echt,
ik gebruik het ook voor de hond. die erge last van gewrichtspijn heeft.

www.degroeneos.nl

in het produkt arthri-aid zitten ook beide middelen in,en dit werkt ook zeer goed.de DA zei ook dat het een uitstekend produkt is!

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 19:03

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 19:06