Wie weet wat dit is? *foto*

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Peachy

Wie weet wat dit is? *foto*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 10:12

Ik denk zelf dat het van zijn singel komt, maar misschien hebben jullie een ander idee.
Het zit precies op de plek waar de singel zit aan beide kanten en ook aan de binnnekant van zijn been een klein beetje.

Afbeelding

layspays

Re: Wie weet wat dit is? *foto*

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 10:34

Ja dat zijn duidelijk singelplekken, als ik jou was zou ik eens gaan kijk naar een andere singel!

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 10:39

Hij heeft dus al een dikkere en bredere singel gekregen en daarna een singelbontje van echt schapenwol. Ik krijg die plekken niet weg ook smeer ik er uierzalf op en ik heb ook geprobeerd met koud water af te spuiten, helaas

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 10:40

Goed laten genezen voor je er weer een singel omheen doet. Nu haal je het waarschijnlijk elke keer weer open en geneest het veel minder snel. Misschien helpt het al je er calendulazalf opsmeert..

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 11:21

Wat ik zo kan zien is dat je singel ook te dicht tegen de voorbenen zit. Je moet er minstens een handbreedte tussen hebben, tussen de benen en de singel. Anders kan je paardje niet fijn lopen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 11:39

ik zou dan juist een smallere singel gaan halen?

zadel wat verder naar achteren leggen, helpt misschien ook.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 11:44

Neem de tijd om het goed laten genezen. Niet insmeren of zo, daar wordt de huid alleen maar zacht van.
En wat voor singel gebruikte je voorheen? Sommige paarden kunnen allergisch reageren op bijv. neopreen. Hoe oud is je paard? Bij paarden die net onder het zadel beleerd worden wil de huid bij de singel weleens plekken gaan vertonen.

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 17:09

Nou ten eerste hij heeft geen zadel op maar een schoftje van en mentuig. Ten tweede die kan dus niet verder naar achteren gelegd worden. met een smallere singel is het juist nog erger.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 17:09

Wat je ook kunt doen is grote stukken schuimrubber tussen tuig en vacht vastmaken bij het aansingelen.
Zorg er eerst voor dat het goed geneest. Niet meer insmeren met uierzalf.Na het mennen goed afspoelen met water. Geen zeep/shampoo gebruiken. Ook je tuig op die plek goed schoon houden.

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 18:08

ALS je paard hoefijzers heeft, kan het ook daaraan liggen. Toen mijn paard nog op ijzers stond, en de hoeven werden wat lang, dus de nagels werden er aan de buitenkant wat uitgeduwd, maakte mijn paard met liggen haar eigen oksels stuk. Kijk eens (als je paard dus op ijzers staat) of er scherpe stukjes aan de ijzers/nagels zitten.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 18:10

En zijn het toevallig geen vliegjes die het kapot maken........ klinkt raar maar mijn paard heeft het in de zomer periode ook weleens.
Niet zo veel, maar bij hem zijn het vliegjes die het op de een of andere manier kapot "maken".

Even droog houden, wel in de gaten houden dat het niet gaat smetten.

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 10:58

eerst goed laten genezen daarna je zadel en singel goed nakijken op niet goed passende onderdelen en evt je singel vervangen door een neopreensingel

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 17:13

Helaas heb je die niet voor een shetlander en ook niet voor op een mentuig met maar 1 singelstoot.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 19:56

Zal een singel bontje ook helpen?

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 19:58

Het is maar een tip ik weet niet zeker of het iets goeds is

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 08:17

Ik heb al een singelbontje maar helaas die heeft ook neit geholpen.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 08:43

Bij ons op stal had iemand voor zijn shetlander (ook voor de kar) een soort Siliconen geval. Niet neopropeen maar echt gel achtig. Het voelde erg lekker aan en er zijn drie of vier maten maten. Ze zijn alleen wel flink duur en ik weer niet of je het ook voor die singel hebt (deze was voor op de rug). Helaas is ze nu twee weken op vakantie dus kan het voorlopig niet vragen...

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 10:43

Waarschijnlijk komt de huid tussen je binnen- en buitensingel. Wij hadden hetzelfde.
Het was al grotendeels opgelost als je de 2 singels aan elkaar vast maakte met een trekbandje/tirepje.

Nu hebben we een singelbontje, van heen dun materiaal en heel strak om de singel heen. Nu is het probleem opgelost.

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 20:08

Nou er zit maar 1 singelstoot dus daar kan het niet aanliggen.

Ik ben eergister naar een ruitersportzaak geweest en om advie sgevraagd. Hun hebben als enige oplossing de concourscreme aangeraden. Dat is creme voor op de benen en borst bij bv een marathondat als ze tegen een hindernis komen er langs glijden ipv wondjes oplopen. Soort glijmiddel dus

Ook denken ze dat mijn pony erg gevoelig is voor zweet dat daar de wondjes vandaan komen op de plekken waar de singel niet ligt.

Ik ben benieuwd hoe het gaat met die concourscreme.
Iemand ervaring mee?

Ik weet iig wel dat ze het er niet af kunnen zweten.