Volgens mij zijn boterbloemen giftig voor een paard, vooral sommige soorten. Maar als het goed is eten ze er niet van, dat lees ik op iedere site waar ik informatie over boterbloemen vind. Nu ga ik naar een stal waar veel boterbloemen in de wei staan. Mijn ene merrie eet alles wat ze pakken kan. Als ze bijvoorbeeld in de paddock staat, gaat ze met haar hoofd onder het hek om alle plantjes te kunnen pakken die ze kan vinden. Gisteren zag ik hele planten naar binnen gaan, o.a. madeliefjes en een soort plantje met kleine paarsige bloemetjes. Ook eet ze stukken takken op (in één paddock liggen grote takken waarschijnlijk bedoeld om mee te spelen ofzo) en ik heb haar zelfs een tijd geleden regelmatig mest zien eten van haar moeder (ze is 7 jaar). Ze krijgt vitaminen dus daar zou het niet aan moeten liggen, verder ziet ze er goed uit. Ze staat ook al op zaagsel omdat ze dus ook een hele box met stro opeet en daar verstoppingskoliek van krijgt (al meerdere keren gebeurd). Als ik bijv. een lik-it ophang, is die in 1 nacht opgegeten. Ik maak me veel zorgen, dat als we naar die nieuwe stal gaan, dat ze dan die boterbloemen gaat opeten. Iemand ervaring?