Koliek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chantalmelle

Koliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 22:18

Heeft iemand wel eens meegemaakt dat een paard koliek had en dat het na de behandeling van de dierenarts nog niet over was? Bij een paardje op stal was dit het geval. Hij had echt erge buikpijn en was iets opgeknapt na de behandeling, maar de dag erna ging het 's middags weer helemaal fout. Toen is de dierenarts weer geweest en heeft hij twee spuiten gehad (buscopan en iets anders) en werd hij ook nog gelaxeerd. Ik ben zelf bang dat het misschien iets ernstigers is. Hebben jullie ervaring hiermee?

Saba

Re: Koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 08:03

Heb ik ook al meegemaakt. De DA is al eens 2x moeten komen voor windkoliek bij mijn paard, zij heeft haar 2x een spuitje gehad 3 uur na de eerste, een uur na de 2de maal was ze helemaal opgeknapt.

piggeljay

Re: Koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 09:12

bij mij heeft het 3 dagen geduurd, koliek is ernstig en ze kunnen er dood aan gaan, maar over het algemeen hoef je niet echt in paniek te raken als je paard koliek heeft, hoe rustiger jij blijft hoe beter voor je paard, want als jij begint te stressen doet je paard dat op dat moment ook, probeer te lopen met hem tot de dierenarts er is maar zorg er wel voor dat er snel een dierenarts is, dus niet denken ik ga eerst wel even lopen en gaat het niet over dan bel ik een dierenarts, nee eerst bellen en dan gaan lopen, en als je het niet vertrouwd gewoon vragen of er niet iets anders aan de hand is, jij moet het aangeven bij een dierenarts, de meeste dierenartsen bieden je geen nader onderzoek aan als je er niet om vraagd.