Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

miekedar schreef:mijn paardje krijgt momenteel ook Bachbloesems. Ik geef het ter ondersteuning op voorschrift van een aromatherapeute. Ik heb mijn paardje ong. een 1/2 jaar en ze heeft wat lichamelijke klachten die misschien wel voortspruiten op iets wat in haar hoofd zit, een gevoel van onbehagen dat ze me natuurlijk zelf niet kan vertellen. Ze sluit zich namelijk soms af voor ons en heeft een eetfobie. Nu krijgt ze een mengsel van verschillende bachbloesems en dagelijkse massage met masageolie waar gember in zit.
Ik ben nog geen week bezig en toch zie ik dat ze iets minder dwangmatig een en al eens rustpauzes inlast. hip hip hoera weer een klein stapje vooruit. Op bokt zit wel iemand die studies gedaan heeft in bachbloesem en aromatherapie "Terence".
Arnoud schreef:Ik heb uit voorzorg (prfentief) mijn paardje vorig jaar agrimony gegeven, omdat ze toen naar een andere pensionstal ging in tevens eengeheel andere omgeving.
Kuiken schreef:Homeopaten gebruiken vaak bachbloesem bij paarden voor het verwerken van een trauma. Vraag mij niet hoe dat allemaal precies werkt maar je kan het door het drinkwater doen. Er zijn ook meerdere soorten bachbloesem heb ik me laten vertellen dus zelf aan de slag gaan zal niet veel zin hebben.

). Gewoon wat zalf rond de neus, mond (niet te dichtbij want het is niet de bedoeling dat ze het binnen krijgen) en binnen no-time werkt het. Op www.bloesem-remedies.com staat vast ook nog wel wat informatie.