bachbloesems

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bol

bachbloesems

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 20:09

Wie heeft er ervaring met bachbloesem ,zoja waarvoor heb jij bachbloesem gebruikt?

Kuiken

Re: bachbloesems

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 21:34

Homeopaten gebruiken vaak bachbloesem bij paarden voor het verwerken van een trauma. Vraag mij niet hoe dat allemaal precies werkt maar je kan het door het drinkwater doen. Er zijn ook meerdere soorten bachbloesem heb ik me laten vertellen dus zelf aan de slag gaan zal niet veel zin hebben.

miekedar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 08:05

mijn paardje krijgt momenteel ook Bachbloesems. Ik geef het ter ondersteuning op voorschrift van een aromatherapeute. Ik heb mijn paardje ong. een 1/2 jaar en ze heeft wat lichamelijke klachten die misschien wel voortspruiten op iets wat in haar hoofd zit, een gevoel van onbehagen dat ze me natuurlijk zelf niet kan vertellen. Ze sluit zich namelijk soms af voor ons en heeft een eetfobie. Nu krijgt ze een mengsel van verschillende bachbloesems en dagelijkse massage met masageolie waar gember in zit.
Ik ben nog geen week bezig en toch zie ik dat ze iets minder dwangmatig een en al eens rustpauzes inlast. hip hip hoera weer een klein stapje vooruit. Op bokt zit wel iemand die studies gedaan heeft in bachbloesem en aromatherapie "Terence".

Terence

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 09:47

miekedar schreef:
mijn paardje krijgt momenteel ook Bachbloesems. Ik geef het ter ondersteuning op voorschrift van een aromatherapeute. Ik heb mijn paardje ong. een 1/2 jaar en ze heeft wat lichamelijke klachten die misschien wel voortspruiten op iets wat in haar hoofd zit, een gevoel van onbehagen dat ze me natuurlijk zelf niet kan vertellen. Ze sluit zich namelijk soms af voor ons en heeft een eetfobie. Nu krijgt ze een mengsel van verschillende bachbloesems en dagelijkse massage met masageolie waar gember in zit.
Ik ben nog geen week bezig en toch zie ik dat ze iets minder dwangmatig een en al eens rustpauzes inlast. hip hip hoera weer een klein stapje vooruit. Op bokt zit wel iemand die studies gedaan heeft in bachbloesem en aromatherapie "Terence".

Hallo Mieke,

Wat super dat jouw paardje al reageert op de behandeling met Bach- en Aroma. Ik ben echt heel blij voor jullie beiden!!

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 09:54

Pb Loekje eens. Die gebruikt dat spul ook.

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 20:16

Ik heb uit voorzorg (prfentief) mijn paardje vorig jaar agrimony gegeven, omdat ze toen naar een andere pensionstal ging in tevens eengeheel andere omgeving.

Terence

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 12:46

Arnoud schreef:
Ik heb uit voorzorg (prfentief) mijn paardje vorig jaar agrimony gegeven, omdat ze toen naar een andere pensionstal ging in tevens eengeheel andere omgeving.

Hé wat interessant. Hoe ben je op de keuze van Agrimony uitgekomen? Ik kan me voorstellen dat je Honeysuckle of Walnut geeft uit voorzorg, maar bij Agrimony heb ik niet het beeld van verandering van omgeving.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 13:48

Agrimony kan wel als symptoom remedie ingezet worden, maar dat komt niet zo vaak voor inderdaad. Maar als ze naar een nieuwe stal gaan, kun je dit wel gebruiken, als verzachter en trooster! (zie Bachbloesems voor honden en paarden M Dudok van Heel) Ik test vaak uit met de biotensor wat het paard dus zelf aan geeft en al ken ik de paarden niet, als ik doorneem met de eigenaar wat er uit de test komt, klopt het!!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 20:04

Ik heb Tos Rescue Remedie gegeven teon ze op rust stond met haar peesblessure en ik moet zeggen dat ze een stuk rustiger werd.

Erna208

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 14:25

Ik heb een arab.ruin onlangs een week lang rescue remedie druppels gegeven over het voer en in zijn drinkwater. Hij had het e.e.a. aan nare ervaringen opgelopen ivm zijn castratie en toen kwam de paardentandarts ook nog even langs.... Binnen enkele dagen liet hij mij al beter aan het hoofd komen en nu is het geen enkel probleem. Is erg goed geweest voor dit paard, dat overigens te koop staat, zie onderschrift. Hij is een stuk rustiger geworden en niet alleen van de castratie.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 15:17

Kuiken schreef:
Homeopaten gebruiken vaak bachbloesem bij paarden voor het verwerken van een trauma. Vraag mij niet hoe dat allemaal precies werkt maar je kan het door het drinkwater doen. Er zijn ook meerdere soorten bachbloesem heb ik me laten vertellen dus zelf aan de slag gaan zal niet veel zin hebben.

Homeopathie en Bachbloesems zijn wel 2 heel verschillende dingen trouwens...
En ik zou het niet door het water doen, maar op een stukje brood druppelen of op een suikerklontje geven.

Rescue is de meest algemene Bachremedie. Speciaal voor stress situaties.
Voor andere remedies moet je goed het gedrag van je paard kunnen typeren!

bol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 17:48

Hallo allemaal morgen avond om 8uur komt er iemand bij mijn voor de bachbloesem ben heel benieuwd.

miekedar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 20:37

mogen we weten wat het probleem met je paardje is?

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 22:30

Ook gekozen als josefien omschrijft, maar weet iemand hoe en waar ik aan zo'n biotensor kan komen. Heb soms moeiete om met de eigenaar de juiste remedie te achterhalen. Sommige eigenaren kennen hun paarden toch niet zo goed is mijn ervaring.
Ik geef de remediedruppels atijd over een handje zemelen, werkt goed

bol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 10:13

Mijn pony heeft in het kort verteld, innerlijke onrust komt van handelstal en kunnen niet haar achter grond achterhalen.Maar heeft wel het 1 en ander mee gemaakt wat je merkt in het gedrag en rijden.Als ze zijn geweest zal ik uitgebreid verslag doen.

bol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 10:18

Gisteravond was het zover vondt het heel intressant en milou heeft bachbloesem gekregen 5 verschillend.Voor angst,oud zeer ,meer tot haar zelfkomen,vluchtgedrag,en voor een posietife omkeer,weet niet meer hoe de bloesems heten het staat op het flesje en staat op stal,ben heel benieuwd naar de werking we zullen zien.

Terence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 08:12

Veel succes met je paardje. Laat je ons nog even weten hoe ze reageert op de Bachbloesems?

bol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 09:23

Zal ik zeker doen groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 12:41

Hier is het ook altijd in huis, maar dan wel de créme uitvoering van de RR. Ik gebruikt het zowel voor mezelf, als voor de dieren (ook de ponies zweren erbij ). Gewoon wat zalf rond de neus, mond (niet te dichtbij want het is niet de bedoeling dat ze het binnen krijgen) en binnen no-time werkt het. Op www.bloesem-remedies.com staat vast ook nog wel wat informatie.