Moreno staat sinds Vrijdag 13 Mei (vrijdag de 13e dus) stil vanwege een zeer ernstige verstuiking bij zijn knie (linksachter). Moreno mag eigenlijk helemaal niet van stal omdat hij een beetje een druktemakertje is.
Ik wilde Moreno op vrijdag de 13e uit de wei halen, maar hij kon niet lopen van de pijn. We hebben hem met zijn 4en naar binnen moeten duwen en dan liep ie nog op 3 benen, het was echt zoooo'n zielig gezicht. Daarna meteen de kliniek gebelt of we daar terecht konden, dat kon...
Dus wij wilden onze trailer pakken, maar die bleek nog vol te staan met rommel omdat we laatst de hele schuur hadden uitgeruimd. Dus wij mochten de trailer van de stalbaas lenen, alleen Moreno loopt niet zo graag de trailer op.
Bij onze eigen trailer loopt ie er zo op als je er 2 longeerlijnen langslegt zonder vast te houden. Maarja nu hadden we dus niet onze trailer en het idee met de lijnen bleek ook niet te helpen. Maar na een heel gedoe liep ie er toch op.
Eenmaal daar aangekomen sprong ie van de trailer af en liep ie al wel weer op 4 benen. De artsen daar keken eerst hoe Moreno stapte en draafte op een harde ondergrond en dit werd ook gefilmd.
Binnen kreeg Moreno een verdoving zodat ze rustig rontgen foto's konden maken (heb um nooit ZO sloom gezien) uiteindelijk bleek er op de foto's neits vreemds te zien en besloten ze ook om echo's te maken. De verdoving was inmiddels al half uitgewerkt maar toch bleef Moreno heel rustig. Tijdens de echo bleek er in 1e instantie ook niks mis te zijn. Maar toen zagen ze opeens vocht in zijn knie, wat uiteindelijk een zeer ernstig verstuikte knie bleek te zijn...2 maanden rust en medicijnen blijkt het enige dat zou helpen...
Hoe Moreno er aankomt...ik heb wel een idee maar zolang ik niks kan bewijzen zal ik er verder ook niks over zeggen. In de stal en in de wei kan het waarschijnlijk niet gebeurd zijn.
Dat ie nu 2 maanden stil moest staan valt nog wel mee vergeleken met wat Moreno was over komen toen hij 3 a 4 jaar oud was...toen heeft ie bijna een jaar niks mogen doen.
Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt met zijn/haar paard? Wat moesten jullie toen doen, ook 2 maanden stalrust? En hoe kwam je paard eraan?
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.