osteopaat, kraker, fysio enz maar wat vor mijn paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

osteopaat, kraker, fysio enz maar wat vor mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 19:37

Ik heb een paard met een rug probleem. Hij houdt zijn staart scheef en loopt met een achterbeen iets korter.
Zet ik er een goede ruiter op die hem nageeflijk en los rijdt is er niks aan de hand.

Maar ik moet zelf ook makkelijk kunnen rijden op hem.
Maar wat kan ik er het beste naar laten kijken? Ik heb al 3 verschillende dierenartens gehad.
De eerste zei dat het een spierprobleem was.
Moest een week longeren met pessoa. Rijden weer langzaam opbouwen.
De tweede vond het niet interesant.
Teon lag het aan mijn zadel Heb nu een goed passend zadel.
En de derde zag wel degelijk iets. En die wil zijn spieren in zijn rug gaan inspuiten en zijn banden in zijn knieen. Maar die heeft zo veel tijd dat hij dat al 4 weken geleden zou doen.

Dus nu wil ik eerst wat anders gana proberen maar wat?

droebel

Re: osteopaat, kraker, fysio enz maar wat vor mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 22:51

Ik zou proberen een dierenarts te vinden die daarnaast bijv. ook mag kraken. Bijv. Steffi van de laarse.

Maar als 1e zou ik toch zelf goed les nemen. iemand die je goed kan begeleiden met het rijden van je paard. je zegt zelf dat als je er een goede ruiter op zet, er niets aan de hand is. dat betekend dat het dus grotendeels aan jou ligt.
Dan heb je zo meteen je paard weer helemaal goed en rijd je hem zelf weer de puinpoeder in.

Ik heb bijna hetzelfde met mijn paard. die heeft ook last van z'n rug. is hier al meerdere keren voor behandeld maar het bleek toch ook grotendeels aan mij te liggen. op dit moment heb ik een hele goede instructrice die ook nog eens contact houd met m'n dierenarts.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 23:41

ik zou contact op nemen met steffie v/d laarse..geweldig mens met kennis!!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 09:55

Dat heeft niks met het rijden te maken. Ik rij veel overgangen en figuren. De andere gaan erop zitten en hij moet meteen in de krul en de achterhand eronder. Zo bedoelde ik. Ja ik krijg les.

Tremona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 16:05

Je kan ook contact opnemen met Rodinde van de Hoogeraad kijk even op hun homepage. Wij hebben met haar goede ervaringen. www.paardenkliniekvinkega.nl

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 22:57

je kunt idd contact opnemen met steffie van der laarse.
ze is zon beetje mijn held ze heeft mijn paard weer 100% gekregen,ze was er zelf ook n beetje verbaast over dat het dr gelukt was haha.
maar het is n vrouw met enorme kennis ze is dierenarts acupuncturiste en holistisch dierenarts.
ze schijnt wel aardig vol te zitten en neemt volgends mij geen nieuwe patienten aan,maar het is te proberen.
dr website is http://www.steffivanderlaarse.nl

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 07:27

is het geen rij probleem omdat hij het bij een andere ruiter niet doet
Kraken is ook niet alles daar kan je veel kwaad mee doen als het niet nodig is
En als je dat niet door iemand laat doen die er goed in thuis is en er een gedegen opleiding voor heeft gehad kan er van alles mis gaan en is het paard verder van huis dan dat het nu is

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 08:47

Zijn staart scheef houden. Doet hij altijd onder het zadel.

Djolanski

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 22:52

Als ik dat zo hoor dan lijkt het alsof het paard zelf gewoon wat scheef is wat door het rijden verholpen kan worden. Heb je al geprobeerd meer recht te richten met rijden? Want als anderen er goed van achter naar voren rijden en nageeflijk houden dan is er niets aan de hand zeg je.
En als je trouwens toch een goede chiropractor zoekt, in Haren zit er een, die is als enige gecertificeerd en voelt precies of hij ergens nou wel of niet vastzit. Greet de Jonge heet ze. Ze heeft mijn paard ook geweldig geholpen en een paar keer gekraakt! Wel duur...
Succes met je paardje!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 23:50

Is zij ook een soort fysioterapeut?

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 09:43

Ja ben ook van plan om vaker lessen te gaan nemen. 2x in de week een halfuurtje. En van iemand anders.
Zijn staart scfeef houden doet hij al veel minder. Hij speelt nu ook in het land en wil nog weleens flink uitbarsten aan de longeerlijn. Om in volle vaart (met oortjes naar voren) fllink te gaan rennen en paar bokken te geven.
Eerst was het echt een sulletje die heel voorzichtig liep. Dus ik heb wel het idee dat het verbeterd. En ik denk als ik les krijg van iemand die ook daar rekening mee willen houden. Het een stuk beter gaat.

Ik heb er wel een dierenarts na laten kijen (3 inmiddels). En hij is inderdaad scheef gereden. Aan de ene kant meer bespiering als aan de andere kant.
Maar daar heeft zijn scheve staart toch niks mee te maken?

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 13:32

felicity schreef:

Ik heb er wel een dierenarts na laten kijen (3 inmiddels). En hij is inderdaad scheef gereden. Aan de ene kant meer bespiering als aan de andere kant.
Maar daar heeft zijn scheve staart toch niks mee te maken?

Daar heeft zijn scheve staart wel degelijk mee te maken. Dit heeft mijn paard namelijk ook. Hij is ook scheef gereden en draagt ook z'n staart scheef. nu ik goed les krijg van iemand die echt let op het rechtrichten, draagt hij z'n staart steeds vaker recht.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 15:13

Oo dat wist ik niet. Dus als ik dalijk weer goed les krijg. Dan zou dat een heel stuk moeten verbeteren?

murie21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 16:16

Vrienden van mij zijn beiden fysio en osteopaat. voor telnr pb me maar.

passepartout

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 10:40

Een (goede) osteopaat of fysio kan nooit geen kwaad.
Mijn merrie is er enorm mee geholpen en laat haar nu preventief behandelen eens in de zoveel maanden lekker losmaken. Doet wonderen.

Klaudia15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 12:40

Ik heb ook zeer goede ervaringen met accupunctuur!!! Mijn paard liep scheef, kreeg daardoor een dik achterbeen. Kreeg 'm met rijden niet meer recht. Bleek dat ie last had van zijn ademhaling en nieren. Hij is een tijdje ziek geweest en was heel erg verzwakt. Hij heeft een keelontsteking gehad, waardoor nu zijn ademhaling van slag is. Met accupunctuur is dat een stuk verbeterd. Hij moet nog wel aansterken, maar hij loopt weer recht. En ik maar denken dat het aan mijn rijkunst lag....