Gevoelig lopen door mok???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jeannine

Gevoelig lopen door mok???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 18:02

Hallo allemaal!

Ik zit met een probleem. Mijn arabje heeft sinds een een weekje aan een voorbeen onwijs last van mok. Maar nu loopt hij ook al 5 dagen niet echt zuiver. In stap prima, maar in draf onregelmatig. Na een tijdje lijkt wel minder te worden. Nou, wilde ik graag jullie mening , want word een beetje moe van al die hoge dierenarst kosten.....
Zou het idd kunnen zijn dat die mok hem gevoelig laat lopen, omdat het pijn doen.....

Groetjes Jeannine
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.

ellepel

Re: Gevoelig lopen door mok???

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 20:34

weet je heel zeker dat het mok is en niet verbrand door de zon?

zomermok is iets agressiever vind ik, en ze kunnen er wel degelijk kreupel op lopen doordat de huid trekt.
behandel het met een middel tegen schimmel, of een antibiotica zalf, hydrocortiderm is erg goed.

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 20:36

Ja dat kan, bij ons was er ook een tijdje geleden een ahflinger met mok, dat bloede zelfs en hij liep er soms heel erg kreupel op. dus het zou heel goed kunnen dat jouw arabje daar gevoelig op is, maar bij de paardendrogist kun je ene goed middeltje daarvoor kopen, ben alleen vergeten hoe het heet..
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 07:52

cure-mok tabletten
werkt absoluut heel goed!

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 09:19

ja als je een dier hebt krijg je ook rekeningen van een dierenarts.
sorry ik wordt van jou uitspraak een beetje boos, je wil wel rijden maar als er iets is denk je wat zal me dat kosten en ondertussen verrekt je paard van de pijn, nu ga je allerlei lap middeltjes proberen en als ze niet helpen moet je als nog bellen en kost het je dubbelgeld.
bedenk wel dat uit ernstige mok ook bloedvergiftiging kan ontstaan dus ik zou heel gauw een dierenarts bellen

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 09:42

Ik ken het. Mijn pony had ook last van mok en liep in stap prima maar ik draf liep ze dan onregelmatig. Vet houden met uierzalf, vaseline of levertraanzalf (iig iets vets) hielp al een hoop.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 11:39

Bedankt voor jullie antwoorden.... Ik smeer er idd vaseline en betadinezalf op en uierzalf heb ik ook.
En Piggeljay...zo als jij het opvat bedoelde ik het niet hoor. Ik haal altijd snel de dierenarts erbij. Hij is twee weken terug nog geweest, omdat hij allemaal wondjes had ook op zijn benen! En niet iedereen die van paarden houdt zit goed in de slappe was.
Jammer dat een dier niet kan praten, dat zou het allemaal een stuk makkelijker maken!!!

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 23:05

ieder paard kan op zijn eigen manier reageren. Mijn paardje had geen mok maar schurft aan zijn voorbenen. Het was niet eens heel erg, maar hij liep er stok kreupel van. Ik heb 14 dgn niet kunnnen rijden met hem. Volgens de da is het ene paard gevoeliger als het andere voor dit soort dingen. succes ermee.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 07:48

Ik ga met bovenstaand mensen mee. Er wordt vaak heel luchtig gedaan over mok, misschien wel omdat het zo vaak voorkomt. Maar vergis je niet: mok kan bijzonder pijnlijk zijn voor een paard. Het "vreet" aan de huid en als er nog zwellingen bij komen kijken, kan deze ook gaan trekken. Bovendien kan een paard er -zoals gezegd- bloedvergiftiging door oplopen. Ik heb alle scenario's al meegemaakt met mijn paard en ik kan je vertellen dat het heel frustrerend is en heel sneu voor het paard.

Wat bij mij het beste heeft geholpen was een combinatie van de pilletjes van de paardendrogist en om de paar dagen ontsmetten met betadineshampoo ...

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 11:27

Ik moet er trouwens even bijzeggen, dat het toevallig zijn enige witte voetje is die er last van heeft. Zou het misschien ook verbrand kunnen zijn dan. Maar volgens mij ziet het er echt uit als mok....
Laat er vanmiddag maar iemand naar kijken die er meer verstand van heeft... Groetjes