Help paard wil (echt) niks eten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Help paard wil (echt) niks eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 12:27

Ik ken iemand die vorige week een paardje gekocht heeft bij een handelaar. De handelaar had het beestje al opgegeven en wilde hem naar de slacht brengen. Zij wilde het paardje nog een tweede kans geven en heeft hem mee genomen. Beestje is word steeds magerder en wil dan ook niks eten.
Ze heeft al veel geprobeerd. Biks met water aanmengen honing erdoor heen, luzerne, meusli, hooi kuil.

Maar niks wil hij eten. Dwangvoederen gaat helaas niet. Ze kan hem niet met een spuit voeren. Hij laat d'r niet toe in de buurt van zijn hoofd.

Zijn tanden zijn nagekeken en daar was niks mis mee.

Ik vind het zo sneu. Ze doet zo haar best maar niks lijkt te werken. Hebben jullie nog oplossingen wat ze nog kan proberen?
Laatst bijgewerkt door felicity op 28-06-05 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje89

Re: Help paard wil (echt) niks eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 12:29

Heeft ze al een dierenarts ernaar laten kijken?

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 12:30

Het lijkt mij dat het paardje ergens pijn heeft, is ie al eens onderzocht door een DA?? zo niet, dan zal ik dat eens doen, en mssn dat die ook meteen wat tips heeft

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 12:32

Dierenarts heeft ze ook al laten kijken. En om tips gevraagd. Maar het wil maar niet helpen. Hij eet een heel klein plukje hooi en dat is het.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 12:33

Dan heeft het paard een ernstig verleden bij de handelaar of bij iemand anders gehad maar wou ie wel eten bij de handelaar en anders kun je het beste de dierenarts laten komen of laat het paard even lekker bij komen in de wei ik weet niet precies wat het is maar er is iets met het paard dat ie niet wil eten misschien zit er iets in hem of haar wat de handelaar hem heeft toegediend.

Succes in ieder geval.

Helena

Uit Amsterdam Mon - Ami ik mis je zo

DebbyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 12:33

Mijn paard at ook een hele tijd slecht. We hebben de kiezen laten afvijlen, dat hielp niet. Toen we bloed hadden laten prikken bleek dat ze het aan haar nieren had. Ze kreeg van de dierenarts een kuurtje en ze moet spierversterkers door haar eten (vind ze vies, maar ze moet maar). Nu, twee maanden later, is ze weer dikker geworden (was ook graatmager). De dierenarts komt binnenkort weer bloedprikken en dan weten we of ze weer helemaal de oude is. Als het te ernstig is met de nieren is de kans klein dat het weer goed komt. Laat iig de dierenarts bloed prikken! Dan weet je zeker wat er aan de hand is.

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 13:34

Ik zou zo snel mogelijk, bloed laten controleren en ook direct de mest en urine na laten kijken.Hoe lang is dit al aan de gang trouwens, weet ze dat ook?

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 13:37

Ze heeft hem nu een paar dagen. En bij de handelaar at hij ook heel slecht.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 13:43

Inderdaad, een dierenarts erbij halen. Desnoods een andere dan je nu hebt.
Er is duidelijk wat aan de hand. Een paard eet niet zomaar niks meer..

BiondaMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 14:11

Zo snel mogelijk een bloedonderzoek laten doen.

sundance11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 15:02

Als de dierearts niks weet. Kun je ook nog aan natural horsemanship denken. Misschien dat dat paard een traumatische ervaring heeft opgelopen waardoor hij niks meer eet.

succes ermee

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 15:06

Als ze het paard echt een tweede kans wil geven moet ze tot op de bodum uit gaan zoeken wat er met het paard aan de hand is een andere dierenarts er naar laten kijken of naar een goede paarden kliniek brengen en hem binnenste buiten laten keren.Er is iets niet goed met dat paard anders zou hij wel eten.

Wil ze dit niet dan teug brengen naar de handelaar en dan kan die hem alsnog naar de slacht brengen hoe hard dat ook klinkt maar waarschijnlijk had hij wel een goede reden om het paard weg te brengen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 18:25

Misschien een allergie voor bepaald voedsel kan een vol gevoel en erge buikpijn veroorzaken.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 21:05

Ik zou er gewoon een andere DA erbij halen en kijken wat hij zegt. Het is niet gezond dat je paard niet eet, dus er zal vast en zeker een oorzaak voor zijn!
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 17:55

Bloedonderzoek!! Dat raad ik je echt met klem aan, is de veearst daar niet mee gekomen?

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 08:40

Heel leuk dat mensen een paard nog een 2e kans geven maar als die handelaar hem al naar de slacht wou brengen is er dus toch iets goed mis met het paardje..

Ik ken ook iemand die heeft ook een paard een 2e kans gegeven.. Dat paard zou ook naar de slacht gaan maar leeft nu nog steeds. is inmiddels al boven de 20 maar je ziet gewoon aan hem dat die niet goed is. Hij krijgt vaak op zijn donder omdat die neit doet wat er van hem gevraagt word. Maar hij kan het niet meer.. Hij is op en heeft pijn. En dan nog zo trots zijn dat die zo oud is en dat ze hem hebben kunnen redden.. Dat paard had jaren geleden al uit zijn leiden moeten worden verlost maar toch doorrijden en zeggen van ik heb hem een 2e kans gegeven..
Sorry maar daar ben ik gewoon fel op tegen. Als een paard pijn heeft wat niet te genezen is help hem dan door hem uit zijn leiden te verlossen...

Iig succes en laten we dan maar hopen dat er iets uit kotm wat te verhelpen is...

ps. Dit verhaal hierboven heeft eigenlijk niks te maken met dit geval dat snap ik maar ik bedoel gewoon ff over een 2e kans geven aan een paard...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 18:37

Eet hij ook niets van gras? Anders zou ze hem lekker op de wei kunnen zetten. Verder sluit ik me bij jongleurtje aan.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 19:28

Future staat nu in de wei en eet heel klein beetje gras. Ik ben nu op zoek naar een maatje voor hem zodat hij wat rust krijgt en hoop dat hij dan beter gaat eten. Het gaat hier om een paard dat zwaar mishandelt is en dus zeer angstig en gestrest.

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 20:25

apaloosafan schreef:
Future staat nu in de wei en eet heel klein beetje gras. Ik ben nu op zoek naar een maatje voor hem zodat hij wat rust krijgt en hoop dat hij dan beter gaat eten. Het gaat hier om een paard dat zwaar mishandelt is en dus zeer angstig en gestrest.

Ik neem aan dat dit topic over het paard gaat wat jij nu noemt? Future en dat jij dan die vriendin bent wie de TS bedoelde?

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 20:27

Ja gaat over mijn paardje future.

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 20:31

Koliek

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 20:36

Noeki schreef:
Koliek

Dit vind ik een beetje een rare reactie, want als je heel het topic had doorgelezen, had je vast en zeker ook gelezen dat de dierenarts is wezen kijken en het lijkt mij bijna onwaarschijnlijk dat die over het hoofd ziet dat een paard koliek heeft..

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 21:19

apaloosafan schreef:
Ja gaat over mijn paardje future.

Wat heeft de dierenarts erover gezegd?

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 21:32

De dierenarts denkt dat het beestje gewoon op is en dat het niet goed komt dus ik wil hooguit weekje aankijken en als het dan nog niet gaat in laten slapen, maar denk zelf dat hij het wel gaat redden

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 21:38

Maar waarom denkt hij dan dat het beest op is? Lijkt me dat hij wel een verklaring gegeven heeft en bloed afgenomen heeft.