Dik been... ff Hulp nodig

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AnoukShel

Dik been... ff Hulp nodig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 08:50

Hallo allemaal,

Ik heb een heel verhaal over mijn paardje en ik zou graag willen weten wat jullie er van vinden.

Mijn paard had 2 maanden geleden een dik achterbeen (rechts achter) van zn sprong gewricht tot zijn kogel.
Het werd na 3 dagen stappen en afspuiten niet dunner. Maar ze liep ook niet Kreupel!!!

Toch maar de dierenarts laten komen en die zei dat ze een opgezetten pees had, en dat ik nog 3 dagen moest stappen en ze kreeg 2 prikken en spul om er op te smeren. Nou na 3 dagen was het weer dun..

3 weken later komt de hoefsmid om haar te beslaan..
Ze is altijd vervelend bij de hoefsmid, maar nu extreem ze konden het ijzer wat onder dat rechter achterbeen zat er niet af krijgen dan werd ze helemaal panische maar met pijn en moeite hebben ze hem er af gekregen, maar toen nog een nieuwe erop slaan, toen zat ongeveer tegen het plafond.

Toen had ze geen dik been of iets, maar na de hoefsmid ook absoluut ook niet kreupel lopen.

Nu zijn we 6 weken verder en is vorige week woensdag dat ijzer afgehalen omdat tie maar met 5 nagels vast zat. Maar daar heb ik gewoon mee gereden.
En opeens zaterdag middag staat ze weer met een dik been..
(hetzelfde been) Maar weer niet kreupel.. Dan maar weer stappen en afspuiten.. Maar het wordt niet dunnen nu heb ik gister de dierenarts gebeldt en gevraagd of ik vandaag dus een scan kan laten maken want er zit volgens mij wat in het been wat er niet hoort anders reageerd ze niet zo op de hoefsmid en kan het nooit zo snel weer dik zijn..

Denken jullie dat ik hier goed aan doe? Of zou het aan het ijzer kunnen liggen dat eraf is.. ????

AnoukShel

Re: Dik been... ff Hulp nodig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 09:32

Zijn er nog mensen die er verstand van hebben?
en die in plaats van alleen lezen ook misschien een tip hebben ???

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 09:38

Ik weet niet of je van mij iets wil horen, maar ik denk dat je er slim aan hebt gedaan om de DA in te lichten en een scan te laten maken.

Heeft ze pijn als je haar hoeven uitkrabt, been optilt?
Ik zou zeggen, wacht de scan af, dan weet je waar je aan toe bent, vanuit daar kun je dan kijken wat de oplossingen zijn.

Succes!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 09:53

Zou het kunnen dat je paard wellicht een hoefzweer heeft? Die kunnen vaak behoorlijk hoog in de hoef zitten en niet 1-2-3 te constateren door de smid. Een paard hoeft er ook niet persé stok-kreupel mee te lopen. En heb je HEEL GOED gecontroleerd op kleine wondjes in de kootholte, kroonrand, been?
Vaak wordt een oplopend been ( einschuss/olifantsbeen) geassocieerd met mok - dit hoeft echter niet altijd het geval te zijn.. ik heb zelf een paard gehad dat 1000% geen mok had en toch kreeg ze een olifantsbeen.. wat helaas uiteindelijk ook het einde van haar leven betekende na twee jaar dokteren. Dus.. neem aktie, het kan zomaar over het hoofd gezien worden en heel vervelend aflopen.
Het is verstandig dat je er een DA bij haalt -

AnoukShel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 09:56

Haai,

nee ze heeft helemaal geen pijn.. Dat is juist het vervelende..
Der been te lang omhoog houden kan ze niet.. En ze trekt er ook wel een btje mee als ik het vast heb.. En dat doet ze verder met geen 1 been..

Maar in die verdikking kan ik knijpen, duwen het maakt niet uit maar ze kijkt niet op of om...

En ze loopt ook niet kreupel, maar die verdikking zit precies op der pees dus ik vertrouw het nu gewoon niet meer..

AnoukShel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 10:04

En ja ik heb alles gecontroleerd en er zitten echt geen wondjes of iets..

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 10:18

Het eerste wat ik denk als ik je veerhaal lees, is idd een peesblessure. Goed dat je een scan laat maken. Veel succes!

AnoukShel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 07:15

nou ik ben gister bij de dierenarts geweest, en der achterbeen ziet er helemaal perfect uit..

Er is dus helemaal niks te zien...

Ze heeft een spuit gehad en zalf om op der been te smeren.

Toen we daar waren was der been nog dik, maar toen ze die prik had gehad en wij weer terug op stal waren, was der been weer helemaal dun!!!

Heel vaag allemaal..

En ik mag er ook gewoon weer op...
Wel een paar dagen rustig aan.. Maar daarna gewoon weer keihard aan de slag

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 07:41

Gelukkig dat het zo is afgelopen, hopelijk blijft het nu ook dun!
Succes

AnoukShel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 09:13

Ja dat hoop ik ook!!! We wachten het wel af...