Hallo allemaal,
Ik heb een heel verhaal over mijn paardje en ik zou graag willen weten wat jullie er van vinden.
Mijn paard had 2 maanden geleden een dik achterbeen (rechts achter) van zn sprong gewricht tot zijn kogel.
Het werd na 3 dagen stappen en afspuiten niet dunner. Maar ze liep ook niet Kreupel!!!
Toch maar de dierenarts laten komen en die zei dat ze een opgezetten pees had, en dat ik nog 3 dagen moest stappen en ze kreeg 2 prikken en spul om er op te smeren. Nou na 3 dagen was het weer dun..
3 weken later komt de hoefsmid om haar te beslaan..
Ze is altijd vervelend bij de hoefsmid, maar nu extreem ze konden het ijzer wat onder dat rechter achterbeen zat er niet af krijgen dan werd ze helemaal panische maar met pijn en moeite hebben ze hem er af gekregen, maar toen nog een nieuwe erop slaan, toen zat ongeveer tegen het plafond.
Toen had ze geen dik been of iets, maar na de hoefsmid ook absoluut ook niet kreupel lopen.
Nu zijn we 6 weken verder en is vorige week woensdag dat ijzer afgehalen omdat tie maar met 5 nagels vast zat. Maar daar heb ik gewoon mee gereden.
En opeens zaterdag middag staat ze weer met een dik been..
(hetzelfde been) Maar weer niet kreupel.. Dan maar weer stappen en afspuiten.. Maar het wordt niet dunnen nu heb ik gister de dierenarts gebeldt en gevraagd of ik vandaag dus een scan kan laten maken want er zit volgens mij wat in het been wat er niet hoort anders reageerd ze niet zo op de hoefsmid en kan het nooit zo snel weer dik zijn..
Denken jullie dat ik hier goed aan doe? Of zou het aan het ijzer kunnen liggen dat eraf is.. ????