Sinds een tijdje heeft Djerada (aka Druif) lichte 'stipjes' (of plekjes, hoe ik het ook moet beschrijven) op d'r hoofd. Sinds kort is ze nu ook vreselijk aan het schuren, arm dier.
Onder haar voorpluk heeft ze helemaal zitten schuren en het word steeds erger. Laatst was ik op visite, en de opa van de jarige (mijn kleine neefje teun, werd 5!
), had veel merrie's gehad in de hoge dressurklasses en heeft er nu nog 1. Omdat hij er veel verstand van heeft, vroeg ik aan hem wat deze symptonen betekende. Hij zei dat het schimmel kan zijn! Omdat ze ook zo vreselijk schuurt, en hij het herkende, geloof ik hem wel.Nu is mijn vraag. Wat kan ik er tegen doen, zodat het weg gaat???
Ik kan er geen informatie over vinden.
Kunnen jullie mij meer info over schimmel geven, wat ik er tegen kan doen, hoe het komt dat een paard schimmel krijgt en of het besmettelijk is???
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, wat dan diertje schuurt haar hele hoofdje kapot!!
Ik hoorde van die man, dat er een spul bestaat (hij was de naam van het merk vergeten), wat je erop moet doen. Om de 2-3 dagen dacht ik. Maar wat, dat weet ik niet!
Help mij!!!! Alvast bedankt!
Kus YerrY