gynacologisch onderzoek??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gina2003

gynacologisch onderzoek??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-05 20:19

Hallo,
Ik heb een haflingermerrie van 2 jaar.
Ze is al vanaf dat ze net een jaar was hengstig.
Ze was het steeds heel onregelmatig en om de haverklap.
De ene dag wel, de andere dag niet, dan weer wel een tijdje, dan weer niet.
Ook in de winter is ze gewoon hengstig geweest.

Op dit moment heb ik haar ook op de zeewier staat, daarmee gaat het wel iets beter, maar ik heb afgelopen week een afspraak gehad voor bachremedie en aromatherapie, en die voelde ook bij haar dat haar vrouwelijke hormonen niet echt geweldig zijn, en dat haar eierstokken niet helemaal goed zijn.

Ik wil gewoon eens een onderzoek laten doen, ze moet in augustus geent worden, mijn shetje ook, dus dan wil ik kijken of het mogelijk is om het onderzoek ter plaatse uit te voeren.

Weet iemand of dat kan, hoe dat gaat, en wat het ongeveer kost.
Mijn dierenarts is Dierenkliniek Gooiland uit Weesp.

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft, want ik zit best met dit probleem, en wil als ze straks wat ouder is, ook graag ene veulen van haar, dus ik wil nu even alles uitsluiten.

Alvast heel erg bedankt!

Vlimmen

Re: gynacologisch onderzoek??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 18:43

De meeste dierenartsen hebben een mobiele scanner, waarmee ze de baarmoeder en de eierstokken van je paard in beeld kunnen brengen. Vaak voelen ze het paard eerst op zonder scanner om een eerste indruk te krijgen. Ik weet niet precies wat het kost, maar het kan nooit heel erg veel zijn.
Succes

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 19:35

Ok, dank je wel.
Het is nl mijn eerste eigen paard, en heb nog nooit dit soort dingen gehad, dus vandaar mijn vraag, maar dank je wel voo rje antwoord, hoop dat er nog meer mensen met ervaring zijn!
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 00:14

Hee, ik zit ook bij Dierenkliniek Gooiland. Mijn merrie is al twee keer door Lieuwke (een van de DA's) gescand. De merrie voelt er amper iets van hoor. Ik heb er de laatste keer, dat was eind mei, zonder de visitekosten ongeveer 45 euro voor betaald .

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 08:01

Dank je wel.
Ik heb nl al een tijd het idee dat ze last heeft van haar hormonen, en zij zei dan dat het waarschijnlijk haar eierstokken zijn, dus ik wil gewoon voor de zekerheid weten, of dit idd zo is, dan kan ik er nog wat aan doen.