maanblindheid

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lisa_pluisje

maanblindheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-05 11:19

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar informatie over de behandeling van maanblindheid bij een merrie van twee jaar.
alle informatie is welkom.
Groetjes Lisa

Uiteraard betreft het weer een paard van mij

Vlimmen

Re: maanblindheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 13:12

Je kunt maanblindheid ofwel symptomatisch behandelen ten tijde van een aanval, je paard zal dan atropine druppels en corticosteroiden druppels krijgen.

Voor een definitieve behandeling zul je naar Duitsland moeten, daar zijn twee klinieken die de zogenaamde vitrectomie uitvoeren, ze halen dan de vloeistof uit het achterste deel van het oog en vullen dat op met nieuwe vloeistof.

Ik geloof dat Jannepauli hier op Bokt met haar paard naar Duitsland is geweest, misschien kun je haar ff pb'en!

Succes

Kyona

Re: maanblindheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 13:26

Helaas is die behandeling in Duitsland niet bij alle paarden mogelijk. Bij de Fac. Utrecht kan je je paard laten onderzoeken of hij voor behandeling in aanmerking komt. Het is overigens wel een dure operatie.
Kijk ook even met de zoekfunctie of je wat kan vinden - hier is nog niet zo lang geleden ook een topic over geweest waar veel op gereageerd is (misschien onder maanblind)?