Geel snot uit 1 neusgat

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ninaka

Geel snot uit 1 neusgat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-05 11:17

Bella heeft sinds zondag een snotneus. Maar alleen het linkerneusgat, rechts komt niets uit.
Verder lijkt ze wel in orde, is actief en alert, eet goed.

Is dit nu een simpele verkoudheid of zou er meer aan de hand zijn?

Vlimmen

Re: Geel snot uit 1 neusgat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 13:14

Ik zou er ff de DA naar laten kijken, kan een simpele verkoudheid zijn, maar geel snot geeft toch vaak aan dat er bacterien bij betrokken zijn.
Ik zelf denk bij snot uit 1 neusgat toch sneller aan een kieswortelontsteking/ voorhoofdsholte ontsteking.

Je paard heeft dan in elk geval antibiotica nodig en misschien nog wel een verdergaande behandeling!

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 13:29

Kan gewone verkoudheid zijn, maar net wat Vlimmen zegt moet vaak wel behandeld worden om erger te voorkomen. Bij verkoudheid is het trouwens niet raar als het maar uit een neusgat komt, dat zegt dus niet zoveel.

Sandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 09:22

M'n oude verzorgpaardje had ook geel snot uit 1 neusgat en die had volgens mij kieswortelontsteking, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Het was iig iets met zijn kiezen.

miekedar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 11:52

DA kan neusswab nemen om zo te zien of het om een bacterie gaat of een schimmel. Niet te vlug antibiotica geven want bij een schimmel werkt dit niet.
Als het te lang blijft duren zou ik toch de DA laten komen.

Mercy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 11:37

Blanke snot is veelal niet erg! Bij gekleurde snot is het altijd raadzaam de DA er naar te laten kijken! Dit duidt meestal op een ontsteking en dan kun je er maar het beste direct bij zijn...

pilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 17:07

mijn oude pony heeft het gehad, het kan een kieswortel onstekinge zijn of voorhoofdsholte onstekinge. Goed is het in ieder geval niet, bij de mijne stonk het ook mega...........en het werd zwart. Afijn anit biotica spuiten en poeders gehad, toch naar de DA voor foto's maar daar was door de anti biotica niets op te zien. Na 3 weken gestopt met alles en het is goed gebleven.

Mijne was volgens de DA wel te oud om te behandelen.......... ze is 29 jaartjes, en hij vond de foto's al zonde van het geld, ik ook maarja je laat ze ook niet zo staan. Het kan nl. naar binnen slaan als het voorhoofdsholte ontsteking is en dan is het afgelopen........ maar om daar op te gaan wachten, dus ben ik toch naar de DA gegaan voor een foto, was achteraf niets opleverde. Maarja alles is toch goedgekomen. Daarnaast gaf ik hom. middelen tegen ontstekingen erbij van De Groene Os!!

Succes en ik zou toch de DA bellen, beter 1x te veel dan 1x te weinig

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 12:46

Ik heb inderdaad de DA inmiddels gebeld en daar gaan we morgen naar toe. Hij vermoedt ook iets van een ontsteking, omdat het maar 1 neusgat is.

Levade

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 18:06

Mijn haf heeft dit ook gehad een maand geleden! Het was geen constante snot maar af en toe een flinke klodder, ook maar uit één neusgat. Maar hij begon er ook wel bij te hoesten zodra hij zich moest inspannen. Na een paar dagen aankijken heb ik er ook de DA bijgehaald maar hij had toch gewoon een virale infectie. Ik ben niet zo voor al die tierelantijn medicijnen enzo, en kwam er met de DA over uit dat hij minstens 2 weken gewoon zoveel mogelijk frisse lucht en rust zou krijgen. (Met medicijnen gaat het wel iets sneller.)
Ik hoop voor je dat het ook zoiets onschuldigs blijkt.