Twee jaar geleden heb ik een mini shet merrietje. Toen ik dr kocht bleek al de de verkopers niet zo eerlijk waren geweest over haar gezonheidstoestand. Ze was toen 2 jaar en ik vermoede al dat ze voor dat ik kwam kijken al geschoren was. Dat was in juni. Toen had ze dus een zomervacht maar op haar billen twee harige dotten. Vond ik al vreemd maar goed, toen bleek dat ze een soort visstol in haar schoft had van 30 cm diep en moest ze geopereerd worden. Affijn die zomer daarop wilde ze al niet door haar vacht komen. Het een en ander geprobeerd, lijnzaad (olie) om de haverklap ontwormen etc. Maar nix hoor, ik wijtte het aan de operatie en ziekte van vorige jaar en dat ze gewoon nog niet helemaal was opgeknapt.
Dit jaar is het weer raak. ´S winters heeft ze haren van zeker 10 cm ( tis echt zo´n teddy dan) en nu het zomer is zijn deze wel korter maar geen lekkere glanzende zomervacht.
Ik weet het nu echt niet meer we hebben van alles geprobeerd en nu met dat warme weer vind ik het echt zielig.
Hebben jullie misschien nog goede tips ????