Wordt hier nogal moe van: mok gaat niet weg....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Let_be

Wordt hier nogal moe van: mok gaat niet weg....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 08:34

Hoi,

Ik heb mijn vraag al gesteld in het Centrale topic, maar helaas weinig reacties gehad. Dus vandaar een apart topic:

Mijn 6-jarige merrie heeft nu al bijna 2 maanden mok. Op dit moment probeer ik af te bouwen met de zalf, maar elke keer als ik dat doe komen er meteen weer korstjes. Het gaat om droge mok.

Het zijn echt maar 1-2 korstjes, maarja ze zitten er wel en als ik dan niet ga smeren worden het er weer iets meer.

Wie heeft dé oplossing hiervoor?

Heb nu al 1 grote pot met mokzalf al bijna opgesmeerd...

Ik las sudocreme enzo. Werkt dit net zo goed?

Bedankt! Tamara
Laatst bijgewerkt door Karin op 26-06-05 08:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel duidelijker gemaakt

ellepel

Re: Wordt hier nogal moe van: het gaat niet weg....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 08:49

je kunt ook gewoon betadine zalf proberen..

Elzepels

Re: Wordt hier nogal moe van: mok gaat niet weg....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 09:24

Mijn paard heeft vorig jaar ook mok gehad. Nu was dat de 1e keer en ik had niet het gevoel dat het door viezigheid of natte omstandigheden kwam. Wel eerst met allerlei smeersels, waaronder hydrocortiderm, aan de slag gegaan. Niks hielp..... Verdrietig

Vandaar dat ik het van binnenuit ben gaan aanpakken. Bij de paardendrogist heb ik een weerstandbooster gekocht en probiotica (dit omdat ze vlak daarvoor antibiotica had gehad).

Daarmee ben ik aan de slag gegaan en binnen 2 weken was de mok weg en nooit meer teruggekomen!!! Haha!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 09:35

de paardendrogist heeft ook cure-mok, dit zijn tabletjes die je door t voer moet doen, werken heel goed bij heel veel mok paarden.
Haha!

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 11:09

Over mok is echt alles al wel te vinden op Bokt. De sudocreme waar je naar vraagt is al veel vaker beschreven, en ook de opties die nu in dit topic worden aangedragen zijn al veel vaker geadviseerd/beschreven. Vandaar toch een slotje.