slokdarmverstopping en koliek!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arabian_Girl

slokdarmverstopping en koliek!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-05 13:07

hallo

ik heb even een vraagje

mijn veulen is nu 5 maanden en nu heeft hij al3x koliek gehad en 3 x slokdarmverstopping...
weet iemand misschien waar dat aan kan liggen...

of hoe ik t kan voorkomen
we maken nu zijn voer al nat

xxxxxx anoek

joor

Re: slokdarmverstopping en koliek!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 13:22

kan je dat niet beter aan de dierenarts vragen.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-05 13:31

nou die zei van de week toen hij het weer had geef m maar geen brokken meer :S nou hij moet toch eten

misschien dat iemand hier ervaring mee heeft

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 16:29

Nou meis, tot nu toe al 2 veulens gezien met hetzelfde, is niet goed afgelopen, zorg dat de da het vuur uit z'n sloffen loopt en wees allert!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 18:11

pff. wat een gedoe !! kun je geen mest laten onderzoeken ? of alles wel goed verteert ? Mijn (net) naarling krijgt meusli "veulenbrok" van cavalor, misschien krijgt ze dat beter weg ?

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 19:32

mijn merrie heeft het ook 3 keer gehad 1 keer koliek, wat zij dus deed, was alles naar binnen schrokken zonder te kouwen, er stond een ander paardje in de buurt, dus ze was bang dat ie de eten op had, ook kreeg ze eerst alleen gras, daarvoor maak je een bepaalde hoeveelheid speeksel aan, ook bv, bij melk drinken dus, toen kreeg ze brok,maar was ze niet gewend om zoveel extra speeksel aan te maken en toen kreeg ze het weer, kun je je veulen geen slobber geven is lekker nat en leer je ze met kleine beetjes brok , steeds iets meer brok totdat ie in de gaten heeft dat ie meer speeksel aan moet maken.

diana_hegi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 21:34

Dit probleem heb ik ook 4 keer achter elkaar gehad met mij paardje en het is een vreselijk gezicht ik was er gelukkig allemaal de keren bij.
Gelijk de dierenarts gebeld na gekeken en ze konden geen opstakels vinden in de slokdarm paar dagen daarna weer slokdarm verstopping weer dierenarts gebeld gelijk naar de kliniek toe komen weer alles nagekeken lag het aan der tanden ze had van boven te weinig opzet en van beneden te veel. terwijl ik ieder jaar een tandarts laat komen die gespecialiceerd is en toch twee jaar mij paardje der mond heeft verknalt(op de kliniek was het een anderen dierenarts dus niet van der tanden)
Nu mag ze geen bix meer nu geef ik der hartog balance en lucerne want hooi krijg ze nog niet weg en stik gewoon.
Daar bij kwam nog dat ze zware onstekkingen had en hanged rooster in erge maten dus nu heb ik daar extra vitamine voor gekregen van de dierenarts.
soory voor het lange verhaal maar wilden het even kwijt,
veel sterkte met je paard je

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-05 12:49

hallo bedankt voor de reacties

mijn merrie zijn moeder dus heeft ook al 4 x slokdarm verstopping gehad. dan gaat t een hele tijd goed en dan heeft ze t weer. haar veulen dus ook, want hij was wel gewent aan brokken en musli. nu maak ik dus de veulen brokken en de musli nat da t uit elkaars is de brokken zeg maar. maar in september gaat hij de opfok in, maar ik denk dat t daar niet mogelijk is....t hooi gaat altijd goed t is altijd met brokken....
mijn merrie heeft nu wel beetje last van haken dus de tandarts moet komen misschien dat dat iets oplost. maar het was bij haar al 4 jaar geleden.
kan een veulen toch niet op 5 maanden al haken hebben.
zou t bij hem iets anders zijn?

hij is al 2 x op de kliniek geweest voor koliek en daar konden ze verder ook niks vinden waar t aan lag?