Hoofd niet optillen/ evenwichtsstoornissen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Hoofd niet optillen/ evenwichtsstoornissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-05 12:18

Met 1 van de paarden bij ons op stal was gisteren iets raars aan de hand.

Het paard heeft +/- 45 minuten met zijn hoofd naar de grond gestaan (de positie van eten). De eigenaresse vermoedde dat het paard misschien sloom was van de hitte en wilde hem gaan afspoelen met fris water. Nog steeds wilde hij zijn hoofd/hals niet optillen. Tijdens het afspoelen leek het alsof hij zichtzelf ook niet meer in evenwicht kon houden en viel hij zelf een keer bijna om.
*de dierenarts was al gebeld, maar wist niet wat het was... We moesten een dag later maar weer bellen (?)...*
We hebben het paard toen weer op stal gezet, waar hij weer van zijn hooi begon te eten. Dit deed hij wel erg voorzichtig. Wanneer ik dan langs zijn hals voelde, hield hij direct op met eten. Het leek er zelfs een beetje op alsof het hem pijn deed.
Vervolgens kwam de eigenaresse terug van de auto (andere dierenarts gebeld). Zij wilde net een zak met snoepjes gaan opruimen. Op dat moment tilde hij ineens zijn hoofd weer op en was het alsof er niks aan de hand was.
(dierenarts weer snel afgebeld)
Zelf vermoed ik dat er misschien iets vast heeft gezeten in de slokdarm/ luchtpijp, maar omdat ik het echt niet zeker weet en de eigenaresse ook niet, is mijn vraag of misschien iemand weet wat dit zou kunnen zijn.

Alvast bedankt Lachen

ellepel

Re: Hoofd niet optillen/ evenwichtsstoornissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 19:25

een beknelde zenuw ofzo?

wel raar zeg..

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 19:28

Een mens heeft soms ook dat als hij snel omhoog komt dat er dan ineens veel bloed naar de hersens gaat of iets naar die richting en dan duizelig en zwart ziet, misschien had hij ook zoiets, of met de zon iets...

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 07:36

wat vreemd, ik kan me wel voorstellen dat dat angstig is om te zien. Zou die niet bevangen door de hitte kunnen zijn geweest? Is hij nu weer in orde?

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 09:34

Ik ben ook wel benieuwd hoe het nú is.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 13:57

ik heb het met mijn jaarling ook een paar keer gehad Bloos hij kon echt zijn hoofd niet omhoog doen ik heb hem los gemasseert en in ene kon hij omhoog komen en was het over Pling ik denk dat het bij mijn jaarling groeipijnen waren hij heeft er nu geen last meer van Hyper!

maar het zou natuurlijk kunnen dat jouw paard wat in zijn slokdarm had...

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-05 19:15

Fenneke en juval; alles ging vanaf het moment weer helemaal ok met de ruin.
Ondertussen weten we nog niet zeker wat hij had, maar we gokken erop dat er iets mis was met zijn elektrolyten huishouding. Zo'n groot paard zal wel enorm veel elektrolyten nodig hebben bij zulk warm weer.