)Hij stond al ander halve week met dikke benen en van de week kwam de aap uit de mouw..... MOK... Waarschijnlijk zat dat al een tijdje van binnenuit te zeuren...
Gisteren haalde ik hem van de wei en toen zat zijn hele kont onder de bulten. Geen steken van dazen maar echt bulten. Het was net een maanlandschap.
Aangezien ik nu al ruim ander halve week aan het tobben was heb ik de DA er maar weer bij gehaald. (beter voor het weekend dan in het weekend zullen we maar zeggen)
Wat blijkt Gamier is allergisch voor van alles en nog wat. Ook de mok kan een uiting zijn van een allergie. Ik heb gevraagt of het mogelijk is om dat te testen (zeker gezien zijn hooikoorts die ong. anderhalve maand geleden is geconstateerd) maar hij gaf aan dat, dat onbegonnen werk is. Waarschijnlijk is hij voor verschrikkelijk veel dingen overgevoelig.
De bulten kunnen zijn van zonneallergie of een eiwittenallergie of een grasje/kruidje in de wei of een stofje in de lucht etc etc (of door een combinatie van alles). Als ik het goed begrepen heb kan het dus door van alles en nog wat veroorzaakt worden.
Gamier zijn longen klonken niet helemaal lekker dus is hij weer op de Ventipulmin gezet. Tevens krijgt hij nu 1x daags een anti- histamine capsule.
Heeft iemand ervaring met een paardje wat allergisch blijkt te zijn voor van alles en nog wat? En heeft iemand enig idee hoe ik er achter kan komen waar hij allergisch voor is?
Was het maar weer herfst voor Gamiertje