Behandeling slecht functionerende zenuwbanen rug.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sandradeboer

Behandeling slecht functionerende zenuwbanen rug.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 23:08

Wie heeft er ervaring in behandelmethodes bij paarden die een soms onvoldoende danwel afwijkende werkende zenuwbanen in de rug hebben. Het paard wat het betreft heeft een gevoelige stijfe rug wat zijn oorsprong vindt in de zenuwbaan. Het paard lijkt soms ataxtisch, maar is dit absoluut niet. Waarschijnlijk door vastliggen in een ver verleden, een virale virus of een knellende zenuw tijdens een te snel groeiproces van bot en pezen als jong dier, is het euvel ontstaan. Het paard presteert overigens prima en heeft nagenoeg geen pijn. Wie o wie herkent dit en hoe zijn de ervaringen.

Paradiso

Re: Behandeling slecht functionerende zenuwbanen rug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 07:38

ervaring? nee, helaas niet
wel interesses op dit gebied!!!
ik houdt het topic eventjes in de gaten.

Bets

Re: Behandeling slecht functionerende zenuwbanen rug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 11:34

Ik zou eens informeren bij Steffi vd Laarse of Erik Laarakkers. Zie hun websites in mijn onderschrift. Ik hoor hier hele goeie dingen over. Stuur anders Renske20 een pb zij heeft persoonlijk hele goeie ervaring met haar paard waar uiteindelijk na vele bezoeken van DA en klinieken ataxie uit is gekomen en nu behandeld word door Steffi en hier hele goeie ervaring mee.